معدوم سازی ۴۷ تن مواد غذایی فاسد در ماه رمضان/معرفی 120 نفر به دستگاه قضایی

مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: بیش از ۴۷ تن مواد غذایی فاسد در شبکه توزیع در ماه رمضان امسال در استان اصفهان، کشف و معدوم شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از  مرکز بهداشت استان اصفهان مهدی رفیعی اظهار داشت: از اول ماه مبارک رمضان تا روز بیست و چهارم این ماه، ۳۲ هزار و ۶۹۸ مورد بازدید از مراکز حساس مثل واحدهای تولیدی انواع شیرینی‌جات، زولبیا و بامیه، انواع آش و حلیم و خرما و اغذیه فروشی‌هایی که در بعدازظهر و شب‌ها فعالیت خود را آغاز می‌کنند، انجام گرفت.

وی بیان داشت: از ۳۲ هزار و ۶۹۸ بازدید در استان اصفهان، ۳۰۹ مورد منجر به صدور اخطار به خاطر نواقص بحرانی و ۳۹ مورد نواقص غیر بحرانی شده است.

مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان تصریح کرد: در جریان این بازدیدها، ۱۲۰ نفر به دستگاه قضایی معرفی شدند.

وی اعلام کرد: ۴۸۶ مورد نمونه برداری از مواد غذایی در ماه مبارک رمضان صورت گرفت و به آزمایشگاه برای تعیین کیفیت مواد غذایی ارسال شده است.

رفیعی گفت: همچنین سه هزار و ۸۸۴ مورد نمونه برداری توسط دستگاه‌های تعیین کیفیت صورت گرفت.

وی از فعالیت ۹۰ اکیپ دو نفره بازرسی خبر داد که از اول ماه مبارک رمضان تاکنون نظارت و بررسی می‌کنند و در ادامه گفت: ۴۷ هزار و ۵۲۹ کیلوگرم مواد غذایی بی کیفیت در این ماه کشف و معدوم شد.

مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت اصفهان به ۳۶۸ مورد شکایت مردمی در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود: شکایت از بحث بهداشت مواد غذایی و بهداشت فردی از جمله بیشترین مواد شکایت بوده است.

وی اضافه کرد: در این ماه ۵۴ مورد پلمب داشتیم.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 678282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =