۰ نفر
۴ تیر ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۶

تسنیم نوشت: بررسی اطلاعات بازار اجاره‌بها حاکی از آن است که در حال حاضر رهن کامل یک واحد مسکونی ۸۵ متری در تهرانسر ۶۰ میلیون تومان بوده و رهن یک واحد ۹۵ متری واقع در آزادشهر ۵۰ میلیون تومان است.

گرچه از نیمه‌های خردادماه هر سال بازار نقل و انتقال مسکن (اجاره‌ای) با تعطیلی مدارس فعالیت خود را شدت می‌بخشد، اما تب و تاب این بخش از تیرماه افزایش یافته و به تبع آن نیز تقریبا متناسب با نرخ تورم بر میزان اجاره‌بهای ماهانه افزوده می‌شود.

رییس اتحادیه مشاوران املاک اوایل ماه گذشته با اشاره به رشد نسبی معاملات مسکن در نیمه دوم فروردین امسال گفته بود: بازار مسکن نسبت به بازارهای ارز و طلا بسیار مقاوم است و در نیمه دوم سال شاهد رشد معاملات خواهیم بود.

حسام عقبایی با بیان این‌که قیمت مسکن ظرفیت افزایش اجاره‌بها را ندارد، افزود: در برخی از مناطق و بافت‌های کشور توازن بین عرضه و تقاضا وجود ندارد و مستأجران به‌خاطر نبود فایل مورد نظر خود به رقابت در جهت افزایش اجاره اقدام می‌کنند. با در نظر گرفتن شاخص‌ها و افزایش قیمت سایر اقلام بین 7 تا 10 درصد افزایش اجاره‌بها عقلانی است.

پیدا کردن واحد مسکونی متناسب با درآمد همواره یکی از دغدغه‌های قشر حدود 30 درصدی مستاجران کشور بوده است. کاهش سود بانکی به‌عنوان یکی از عوامل تاثیرگذار در بحث اجاره‌بهای مسکن به شمار رفته است؛ به عبارت دیگر هرچه سود بانکی کاهش یافته (که در سال‌های اخیر این مورد با تصمیم دولت عملی شده) به همان اندازه مالکان بر میزان اجاره‌بهای ماهانه افزوده‌اند و ترجیح می‌دهند پول پیش (رهن) کمتری را دریافت کنند. افزایش اجاره‌بها همواره یکی از چالش‌های مستاجران در پیدا کردن یک خانه مناسب منطبق با سطح درآمدی بوده است. در این بین عدم دسترسی به اطلاعات شفاف بازار مسکن باعث شده تا بسیاری از موارد متناسب با بودجه‌ خانوارها از چرخه انتخاب خارج شود.

مطابق اطلاعات سامانه جامع ارتباطی مسکن (آلونک) در حال حاضر رهن کامل یک واحد مسکونی 85 متری در محله تهرانسر 60 میلیون تومان و رهن کامل واحدی با مساحت 88 متر در تهرانپارس 70 میلیون تومان است. رهن یک واحد مسکونی 60 متری در جنوب پایتخت یعنی راه‌آهن 31 میلیون تومان و واحدی با همین متراژ واقع در نظام آباد 49 میلیون تومان است.

همچنین رهن کامل واحد 54 متری در میدان امام حسین 26 میلیون و رهن یک واحد 45 متری واقع در دماوند 60 میلیون تومان است.

39225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 680213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • الهام A1 ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۴
    21 6
    الان بدترین مناطق رهن کامل متری یه تومن هم گیرنمیاد صاحب خونه هامیگن به خاطروضع جدید بانکها فقط اجاره می خوایم.