مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی اظهار داشت: ورود سرمایه گذاران ایتالیایی به حوزه گردشگری محلات و ایجاد مجتمع های اقامتگاهی در روستای خورهه زمینه ساز توسعه گردشگری روستایی این شهرستان با استفاده از ظرفیت های سرمایه گذاری خارجی است.

به گزارش خبرآنلاین، سید محمد حسینی محورهای مهم گردشگری روستایی استان را برشمرد و از روستای خورهه به عنوان روستای پایلوت کشوری در خصوص احداث و ایجاد اقامتگاه‌های موقتی نام برد .
وی گفت: براساس مصوبه هیئت دولت این روستا به عنوان روستای هدف گردشگری با توجه به قدمت و وجود زیرساخت‌ها انتخاب شده و این امر برای اولین بار در کشور با سرمایه گذاری یک شرکت ایتالیایی ایرانی محقق شده است .
حسینی افزود: این شرکت ایتالیایی مجری و سازنده سازه‌های بتونی مسلح و استاندارد جهانی است و در ایران با همکاری بخش خصوصی و افراد محلی در روستای خورهه اقدام به ساخت مجتمع اقامتی و پذیرایی در زمینی به مساحت 8600 مترمربع می‌کند که در فاز اول زمینه ساز اشتغال 18 نفر به صورت مستقیم خواهد بود.
حسینی در خصوص منطقه گردشگری آبگرم و برنامه های اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری جهت توسعه این منطقه نیز گفت: روستای آبگرم نیز با توجه به مصوبه هیئت دولت به عنوان منطقه نمونه گردشگری معرفی شده و دارای اراضی ملی و شخصی است. 45 واحد اقامتی سنتی و مدرن در آن شناسایی و ساماندهی شده و در حال حاضر دارای مجوز بهره‌ برداری و بیمه مسئولیت است .

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 681003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =