برپایی نمایشگاهی از دستاوردهای اداره کل آموزش فنی و حرفه ای لرستان در مصلای الغدیر شهرستان خرم‌آباد

نمونه ای از خدمات اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان لرستان در قالب طرح شمیم و بصورت نمایشگاهی در مصلای الغدیر شهرستان خرم آّباد در معرض دید مردم قرار گرفت.

به گزارش خبرآنلاین لرستان،در این نمایشگاه دستاوردهای مهارتی کارآموزان و مربیان آموزشگاهها و مراکز آموزش فنی و حرفه ای در قالب غرفه های هنرهای دستی مشبک کاری، مرصع کاری، نقاشی بر روی شیشه ، دکوپاژ، ماشته دوزی، قالیبافی و همچنین آموزشهای فنی و حرفه ای در رشته های صنعتی برق کشی ساختمان، نقشه برداری، تاسیسات، اتوماسیون صنعتی و سیستم های گرمایشی به نمایش گذاشته شد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای لرستان، معاونت آموزش و پژوهش، رؤسای مراکز شهرستان خرم آباد با همراهی مربیان حاضر در نمایشگاه، خدمات آموزشی قابل ارائه در مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان را برای بازدید کنندگان تشریح نمودند.

همچنین حجت الاسلام و المسلمین متقی نیا امام جمعه موقت شهرستان خرم آباد، و هیأت همراه با حضور در جمع کارکنان آموزش فنی و حرفه ای استان از این نمایشگاه بازدید کردند.

رحمن قلاوند مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای لرستان بازدید والدین از این نمایشگاهها را در ترغیب و تشویق نوجوانان و جوانان جهت شرکت در دوره های آموزش فنی و حرفه ای مؤثر دانست و گفت: متاسفانه 80 درصد دانش آموزان استان ما در رشته های غیرفنی و نظری تحصیل می کنند و در بازار اشتغال آینده نسبت به رشته های فنی با مشکل بیشتری روبرو می شوند و اگر جوانان و نوجوانان به رشته های فنی گرایش پیدا کنند، نرخ بیکاری کاهش خواهد یافت.

وی اظهار داشت: ششم مرداد ماه سال 1359 سالروز تاسیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای می باشد و روز ملی کارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای نامگذاری شده است و به همین منظور هر ساله در هفته منتهی به ششم مرداد ماه که بعنوان هفته مهارت نامیده میشود، از هر امکانی برای معرفی رشته های فنی و حرفه ای به مردم استفاده می کنیم.

وی افزود: ما به روشهای مختلف از جمله حضور در مصلای جمعه، سخنرانی، برنامه های رادیو و تلویزیونی، برگزاری گذر مهارت، جشنواره خیریه غذا و همچنین برپایی نمایشگاه دستاوردهای آموزش فنی و حرفه ای در مناطق مختلف و همه شهرستانها، تلاش میکنیم ضمن آشنایی هر چه بیشتر آحاد جامعه با آموزشهای فنی و حرفه ای، جوانان و نوجوانان را به شرکت در دوره های آموزش فنی و حرفه ای و فراگیری مهارت تشویق و ترغیب نماییم.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 689269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =