ایسنا نوشت: وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد که نگهبان اسرائیلی که در جریان تیراندازی در سفارت این رژیم در امان، یک اردنی را به قتل رساند، از مصونیت دیپلماتیک برخوردار است.

شبکه خبری الجزیره گزارش داد: احتمالا حادثه تیراندازی در سفارت اسرائیل در اردن به تنش بیشتر در روابط میان امان و تل‌آویو منجر شود چراکه اردن می‌خواهد نگهبان اسرائیلی که زخم‌های جزئی در این تیراندازی برداشته را احضار و بازجویی کند اما مسئولان اسرائیلی می‌گویند وی از مصونیت دیپلماتیک براساس توافق‌نامه وین برخوردار است.

تنش میان رژیم صهیونیستی و اردن بعد از آن شدت گرفت که این رژیم دستگاه‌های فلزیاب و گیت‌های بازرسی را در ورودی‌های مسجد الاقصی نصب کرد.

در بیانیه وزارت خارجه رژیم صهیونیستی آمده است که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم با نگهبان مذکور و عینات شلاین، سفیر اسرائیل در امان گفت‌وگو و تأکید کرده که نگهبان مذکور مصونیت دیپلماتیک دارد و در نتیجه نمی‌توان او را مورد محاکمه و بازجویی قرار داد.

اداره کل روابط و اطلاع‌رسانی در مدیریت امنیت کل اردن نیز درباره جزئیات این حادثه اعلام کرد که در جریان تیراندازی به سفارت اسرائیل، یک جوان اردنی در دم کشته و نفر دوم بر اثر شدت جراحت در بیمارستان جان باخته، در حالی که یک اسرائیلی نیز زخمی شده‌ است.

تحقیقات اولیه نشان داد، حادثه تیراندازی در داخل ساختمان سفارت اسرائیل در امان رخ داد و دو شهروند اردنی که در این حادثه کشته شدند، به عنوان نجار برای برخی تعمیرات وارد ساختمان مسکونی سفارت شده بودند.

براساس تحقیقات اولیه، این اداره تأکید کرده که تحقیقاتش همچنان ادامه دارد. نیروهای امنیتی اطراف سفارت را بسته‌اند.

مدیر امنیت عمومی اردن نیز اعلام کرد: تحقیقات در مراحل اولیه است و دادستانی را در جریان روند تحقیقات گذاشته‌ایم.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 690091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =