مدیر کل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد گفت :بالای ۹۵درصد از خدمات ثبت احوال در سطح استان به صورت الکترونیکی صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یاسوج،سید محمد علی تقوی در ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت : تا قبل از سال ۹۲ کلاً در استان کهگیلویه و بویراحمد ۳۵ کارت در استان صادر شده بود که در دولت تدبیر و امید ۲۱۸ هزار و ۵۳۰ نفر برای کارت هوشمند ثبت‌نام کردند که تاکنون برای ۲۱۵ هزار نفر از آنان کارت هوشمند ملی صادر شده است.

مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای ۴۲ درصد از افراد واجد شرایط کارت هوشمند صادر کرده‌ایم.

تقوی در ادامه گفت: تا قبل از سال ۹۲، تنها ۷ دفتر خدماتی پیشخوان دولت وجود داشت که در سال گذشته این را به ۳۴ دفتر رسانده‌ایم و انواع خدمات پستی و ثبت احوال در این دفاتر انجام می‌گیرد.

وی به نقش ارزنده ثبت احوال در خدمت رسانی اشاره کرد و افزود:ثبت احوال در سطح کشور خدمات زیادی را ارائه می‌دهد، اما متاسفانه ارزش و جایگاه این سازمان نسبت به ارائه خدماتی که دارد در بین مردم و مسئولان ناشناخته است.

تقوی در ادامه با اشاره به ثبت و ضبط اطلاعات هویتی افراد جامعه در این اداره‌کل، افزود: پایگاه اطلاعاتی در سازمان ثبت احوال راه‌اندازی شده است که تمام اطلاعات هویتی افراد در آن بایگانی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این پایگاه بانک اطلاعاتی جمعیتی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد نیز وجود دارد و اطلاعات تمام افراد در آن ثبت و ضبط می‌‍شود، گفت: ۱۳۰ دستگاه اجرایی در ۱۸۰ نقاط کشور به این پایگاه به شکل آنلاین متصل هستند، که مردم می‌توانند اطلاعات شخصی خود را در سراسر کشور به صورت آنلاین دریافت کنند.

مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد به اهمیت و جایگاه این شبکه و بانک اطلاعاتی جمعیتی اشاره کرد و بیان داشت: در انتخابات گذشته این پایگاه اطلاعاتی نقش بسزایی در استعلام‌ها داشت بطوریکه در انتخابات حتی یک هویت مورد سو‌ءاستفاده در سطح استان و کشور قرار نگرفت.

تقوی افزود: در روز انتخابات بیش از ۹۵ درصد جمعیت از حوزه‌های رأی گیری جهت رأی دادن استفاده کردند و با اتصال دستگاه‌ها به این پایگاه در پایان زمان رأی کیری میزان رأی دهندگان مشخص بود.

وی با بیان اینکه جایگاه استان در حوزه فناوری به رتبه ۸ کشور ارتقاء داده شد، افزود: با افزایش پهنای باند و فیبرنوری مخابراتی، پهنای باند شبکه‌های ثبت احوال را از شش مگابایت به ۳۶مگابایت رساندیم که با این کار دسترسی ادارات ثبت احوال به پایگاه‌ها را ۶ برابر افزایش دادیم.

 

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 690647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =