«خبرجنوب» نوشت: اعضای باندی که به شیوه ای ماهرانه اقدام به سرقت پژو پارس در شیراز می کردند، راهی زندان شدند.

با طرح شكايت هاي متعدد درباره سرقت هاي مختلف خودرو از مالباختگانی که خودروهایشان را در مقابل منزلشان پارک می کردند، شناسايي و دستگيري متهمان در دستور كار ماموران اداره آگاهی شیراز قرار گرفت.
ماموران با جمع بندي اطلاعات بدست آمده از سرقت هاي خودرو در سطح شهر كه در آنها سارقان با ترفندی زیرکانه اقدام به سرقت کرده بودند، اطمينان پيدا كردند كه تمامي اين سرقتها از سوي اعضاي يك گروه از سارقان خودرو انجام
ميشود.
در اين پرونده سارقان با شناسایی طعمه های خود، زمانی که خودروها در مقابل منازل پارک میشد و شرایط مناسب بود اقدام به سرقت خودروهاي پژو پارس کرده و با انتقال آن به اصفهان با خودروهای تصادفی تغییر داده و می فروختند.
ماموران با توجه به شناسايي شيوه و شگرد استفاده شده در سرقت ها و ترسیم چهره متهمان سرانجام يكي از متهمان را با دیگر همدستانش که دو نفر بودند، شناسايي كردند.
ماموران سرانجام پس از انجام كارهای اطلاعاتي و تعقيب نامحسوس، در یک عمليات غافلگيرانه سه نفر از سارقان را دستگیر کردند و در بازرسي از مخفيگاههاي آنها نيز مقاديری اموال سرقتی كشف شد.
در ادامه مشخص شد اعضای این باند سه نفر در شیراز و دو نفر دیگر در اصفهان بوده اند و سرنخ های دیگری به دست آمد و فاش شد که سارقان پس از سرقت خودروها با خرید خودروهای تصادفی شماره موتور این خودروها را برداشته و پس از حک کردن بر روی خودروهای سرقتی آنها را می فروخته اند.
در ادامه سارقان به 20 فقره سرقت خودرو پژو پارس به همین شیوه اعتراف کردند.گفتنی است اعضای این باند راهی زندان
شدند.
• برای جلوگیری از وقوع سرقت خودرو، از قراردادن سند، کارت و دیگر اوراق شناسایی خودرو در داخل آن جداً خودداری کنید.
• سرقت اتومبیل یکی از انواع سرقت است که باعث میشود فرد مالباخته با مشکلات فراوانی مواجه شود و در برخی موارد اتومبیل سرقت شده وسیله ارتکاب جرم خواهد شد.
• اتومبیل خود را به لوازم ایمنی نظیر دزدگیر، سوئیچ مخفی، قفل فرمان و قفل سوئیچی و یا قفل پدال و سایر وسایل تأخیری و بازدارنده مجهز کنید.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 700034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =