معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان گفت: حلقه مفقوده در کنترل و کاهش آسیب ‎ های اجتماعی آموزش است

به گزارش خبرآنلاین لرستان، حبیب الله خجسته پور در کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان با بیان تسلیت شهادت امام جواد (ع) و آغاز هفته دولت اظهار کرد: خوشبختانه در لرستان هماهنگی خوبی بین دستگاه ‎ ها و نهادهای مختلف ذیل قوای سه گانه داریم. با وجود اینکه در استان آسیب ‎ های اجتماعی زیادی دارد اما شرایط نسبت به میانگین کشوری به مراتب بهتر است .

وی با بیان اینکه باید معیار و مقیاسی را برای ارزیابی داشته باشیم، تصریح کرد: نحوه تهیه آمارها و اطلاعات در استان‌ ‎ های مختلف به یک شکل است. در برخی حوزه ‎ ها، آسیب‌های اجتماعی که در سایر استانها وجود دارد در استان ما وجود ندارد به عنوان مثال جرائم خشن پاشنه آشیل لرستان نزاع ‎ های دسته جمعی است .

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان یادآور شد: باید هم 20 سال عقب ماندن در حل مشکلات آسیب های اجتماعی را جبران کنیم و هم بتوانیم پا به پای شیوع آسیب ‎ های اجتماعی در جهت کنترل آن تلاش کنیم و این کاری سخت و طاقت فرسا اما ممکن است .

خجسته‌پور با بیان اینکه باید نسبت به آسیب ‎ های اجتماعی نظیر اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی، کودکار کار و مفاسد اخلاقی را جدی بگیریم چرا که این ‎ ها به هم مرتبط و پیوسته هستند، تصریح کرد: شناخت نسبت به آسیب ‎ های اجتماعی ضروری است. براساس برنامه ششم قرار بر کاهش 25 درصدی آسیب‌های اجتماعی را داریم و این مهم نیازمند سعی و تلاش است .

معاون استاندار لرستان با بیان اینکه سازمان ‎ های مردم نهاد و خیرین در کاهش آسیب ‎ های اجتماعی ورود جدی پیدا کنند، خاطرنشان کرد: به سازمان ‎ های مردم نهاد اعتماد کنیم چرا که آنان رقیب ما نیستند بلکه یار ما هستند چرا که دغدغه دارند و وقت می ‎ گذارند اما حمایت و پشتوانه مالی ندارند .

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 700085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =