خبرگزاری پانا نوشت: معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و رئیس سازمان دانش‌آموزی از راه‌اندازی مرکز کنترل سفرهای برون استانی دانش‌آموزی، با توجه به اهمیت کاهش خطاهای انسانی و کاهش احتمال وقوع سوانح جاده‌ای در اردوهای دانش‌آموزی، خبر داد

مهدی فیض گفت: به منظور به حداقل رساندن سوانح دانش‌آموزی و افزایش امنیت روانی خانواده‎ها و لزوم کنترل هرچه بیشتر و نظارت بر روند و کیفیت سفرهای برون استانی دانش‌آموزی، راه‌اندازی این مرکز، از اهمیت ویژه‎ای برخوردار است.

وی در ادامه گفت: این مرکز در سازمان دانش‌آموزی جمهوری اسلامی ایران و با همکاری تمامی تشکل‌های دانش‌آموزی و همه واحدهای وزارت آموزش و پرورش در زمینه سفرها و اردوهای دانش‌آموزی تشکیل شده است و در نظر دارد از ابتدای شروع سفرهای برون استانی، عملیات نظارت و کنترل را آغاز و تا رسیدن به مقصد، در ارتباط مستمر و تبادل اطلاعات باشند.

به گفته فیض در این مرکز بر کیفیت وسایل نقلیه، رانندگان، تعداد سرنشینان، رعایت ضوابط و مقررات اردویی و سایر موارد درج شده در دستورالعمل برگزاری اردوهای دانش‌آموزی که به استان‌ها و مناطق سراسر کشور ابلاغ شده است، کنترل و نظارت مستمر صورت می‌پذیرد: همچنین در این مرکز، امکان پاسخگویی 24 ساعته برای ایجاد اطمینان بیشتر خانواده در نظر گرفته شده است که خانواده‌ها می‌توانند به صورت آنلاین از محل حضور فرزند خود باخبر باشند.

رئیس سازمان دانش‌آموزی در پایان افزود: مرکز کنترل سفرهای برون استانی دانش‌آموزی کشور با آغاز اردوهای راهیان نور فعالیت خود را آغاز می کند و این اردوها را تحت پوشش قرار می دهد. همچنین در مراحل بعدی، تمامی اردوهای دانش‌آموزی تحت پوشش این سامانه قرار می‌گیرد و از طریق، کانال‌های ارتباطی اطلاعات این اردوها قابل رؤیت و پیگیری است.

 

 

 

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 716041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =