تسنیم نوشت: هنگامیکه اعضای خانواده «محمد»؛ کدخدای قریه، در اتاق خود نشسته بودند، امامعلی وارد اتاق شد و با تفنگی که به همراه داشت، اعضای خانواده را به گلوله بست ...

برای بازخوانی حوادث و پرونده‌های جنایی در دهه‌های گذشته به‌سراغ اخبار حوادث یکی از روزنامه‌های کثیرالانتشار کشور در دهه 50 رفتیم و در قالب سلسله گزارشهایی به بازخوانی این پرونده‌ها البته با ادبیات و «قلم حوادث‌نویسی» خاص آن ایام (بدون دخل و تصرف در نحوه تنظیم آن) می‌پردازیم.

قاتلی به اتهام کشتن 6 تن از اعضای یک خانواده، به 6 بار اعدام محکوم شد.

وی امامعلی نام دارد و بیست ساله است، امامعلی که در یکی از روستاهای تویسرکان 10 عضو یک خانواده را در یک روز تیرباران کرده و موجب قتل 6 نفر از آنها شده بود، در شعبه دوم دادگاه جنایی استان کرمانشاه محاکمه شد و دادرسان دادگاه او را به 6 بار اعدام محکوم کردند.

براساس کیفر خواست دادسرای ملایر، امامعلی بیست ساله، شغل چوپان، ساکن یک روستا واقع در 15 کیلومتری تویسرکان هنگامیکه اعضای خانواده «محمد»؛ کدخدای قریه مذکور، در اتاق خود نشسته بودند، امامعلی وارد اتاق شد و با تفنگی که به همراه داشت، اعضای خانواده را به گلوله بست.

در این حادثه 6 تن از اعضای خانواده به اسامی ترکان نوزده ساله، صفورا شانزده ساله، تاج‌دولت هجده ساله، محمود بیست ساله، کرمعلی نوزده ساله و صفی پنجاه ساله کشته شدند و بانو جهان، محترم، فتح‌الله و محمد مجروح شدند.

امامعلی بعد از دستگیری در اسدآباد با قرار بازداشت روانه زندان شد، دادرسان شعبه دو دادگاه جنایی کرمانشاه پس از رسیدگی به این پرونده، متهم را مجرم شناختند و او را به 6 بار اعدام محکوم کردند.

جواز دفن برای دست قطع شده

دست قطع شده کارگر جوان به پزشکی قانونی فرستاده شد و برای آن جواز دفن صادر شد.

علی شانزده ساله چندی قبل در کارخانه‌ای واقع در جاده ساوه، دست راستش زیر دستگاهی که با آن کار می‌کرد، رفت و به سختی مجروح شد. علی به بیمارستان طرفه منتقل شد و پزشکان بیمارستان بعد از چند روز ناچار شدند دست علی را قطع کنند، دست قطع شده کارگر جوان به اداره پزشکی قانونی فرستاده شد و با صدور جواز دفن، دست قطع شده او را به بهشت‌زهرا بردند.

بیمار بعد از تزریق آمپول مُرد

پزشکان یکی از بیمارستانهای معروف تهران طی نامه‌ای که به پزشکی قانونی نوشتند، ضمن گزارش فوت یک بیمار، علت مرگ را شوک ناشی از تزریق آمپول «مگاسیلین» اعلام کردند.

جوان بیست و دو ساله‌ای به نام تیمور که به اورژانس یکی از بیمارستانهای بزرگ و معروف تهران مراجعه کرده بود در ساعت 8:30 صبح روز دوشنبه براثر تزریق آمپول مگاسیلین دچار شوک شدید شد و ساعتی بعد جان سپرد.

پزشکان بیمارستان در نامه‌ای که به پزشکی قانونی نوشتند علت مرگ بیمار را اینطور تشریح کردند: بعد از تزریق آمپول مگاسیلین، بیمار ابتدا دچار خارش شدید بدن شد، احساس خفقان و تنگی نفس به او دست داد، آنگاه دچار تهوع شد و علائم شوک در بیمار به وجود آمد و بیمار ساعتی بعد چان سپرد.

47238

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 717585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =