شهردار بابلسر:اجازه جولان به مفسدان مالی را نمی دهیم

سیدمرتضی شفیعی شهردار بابلسر گفت:اجازه جولان به مفسدان مالی را نمی دهیم

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین منطقه  مازندران ، سیدمرتضی شفیعی در نخستین نشست خبری خود با خبرنگاران و اصحاب رسانه در سالن اجتماعات شهرداری بابلسر با بیان اینکه خبرنگاران بازوان توانمند مسئولان شهری هستند ،اظهار کرد:خبرنگاران در کنار انعکاس عملکرد دستگاه های اجرایی برای کمک به مدیریت شهری می توانند با انتقادهای سازنده خود زمینه حل مشکلات و کمبودها را فراهم سازند و مسئولان مربوطه را به رفع نواقص ترغیب کنند.

 

توجه به توسعه فضای سبز و احداث پارک های محلی در مناطق محروم بابلسر

وی در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده در مدت سه ماه فعالیت خود با بیان اینکه یکی از برنامه های ما توجه به محلات در زمینه شهرسازی ،عمرانی و فضای سبز است، بیان کرد: متاسفانه در چند سال اخیر توجهی به محلات خصوصا محلات کم توسعه یافته شهر نشد و در بازدیدهایی که از سطح شهر داشتیم شاهد گلایه های شهروندان بودیم و برخی از نقاط شهری از لحاظ فرهنگی ، اجتماعی،توسعه فضای سبز،پارک های محلی و عمرانی بسیار محروم بودند و امیدواریم در برنامه های میان مدت و کوتاه مدت خود توجه ویژه ای به پارک های محلی داشته باشیم.


شهردار بابلسر با بیان اینکه شهر بابلسر از لحاظ بلندمرتبه سازی و ساخت و ساز در سطح استان رتبه نخست را دارد و این علاوه بر اینکه می تواند مزایای زیادی داشته اما معایب آن بیشتر است،گفت: برای احداث برج های چند طبقه ای و تعداد زیاد واحدهای مسکونی ابتدا باید زیرساخت لازم فراهم شود و به مقوله ترافیکی و زیست محیطی آن توجه شود متاسفانه در بسیاری از کوچه ها و معابر، شاهد سرازیری فاضلاب آپارتمان ها به کوچه و معابر هستیم و این نشان از عدم توجه به زیرساخت ها دارد.
احداث پارک بانوان مهم ترین برنامه شهرداری

شفیعی احیا پارک محله ای در نقاط مختلف شهر و احداث پارک بانوان را یکی از مهم ترین برنامه های شهرداری بابلسر دانست و افزود: برای رفع مشکلات ترافیک به تقویت شبکه های موجود و مناسب سازی دسترسی به ساحل که مهم ترین دسترسی خیابان 35متری ضلع شمالی میدان معلم است پرداختیم و همچنین بازگشایی کنارگذر شرقی را که از میدان امام حسین به سمت باقرتنگه ادامه دارد را در دستور کار قرار دادیم تا با این اقدامات شاهد کاهش بار ترافیکی در سطح شهر شویم.

با ایجاد لایروبی به رفع مشکلات آبگرفتگی پرداختند

وی یکی از مهم ترین مشکلات شهر را آبگرفتگی محلات و نقاط مختلف شهری دانست و گفت: جهت رفع این مشکل با استفاده از تجربیات افراد باتجربه شهر و ممیزی از شبکه های انتقال آب سطح شهر ،نقاطی را به عنوان گره در نظر گرفتیم و با انجام لایروبی به رفع مشکل آبگرفتگی پرداختیم.

شهردار بابلسر تصریح کرد: مشکلات شهر بابلسر بسیار عدیده و در تمام زمینه ها با مشکل مواجه هستیم ،چون در گذشته توسعه شهر تنها در یک بعد انجام می گرفت و توجه به ابعاد دیگر نشده است ما را با مشکلات زیادی مواجه کرده است.

شفیعی با بیان اینکه منابع درآمدی شهر محدود است،اظهار کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی که همه شهرها با آن مواجه هستند و درآمد آنها وابسته به صدور پروانه و ساخت و سازها است، متاسفانه شهرداری بابلسر در امر مسکن با رکود مواجه است و منابع شهرداری بسیار محدود و بدهکاری ها و تعهدات مالی شهرداری بسیار زیاد است که نیازمند برنامه ریزی درست و تعامل با همه دستگاهها می باشیم.


شهروندان بابلسری 22 میلیارد تومان چک معوقه دارند

شهردار بابلسر با اعلام اینکه بیش از 22 میلیارد تومان چک معوقه شهروندان در شهرداری موجود است،گفت: اگر بتوانیم نیمی از چک های معوقه شهروندان را تحقق بخشیم ،بیش از 40درصد از مشکلات مالی شهرداری حل می شود.

با رانت خوران و مفسدان مالی برخورد می کنم

وی با بیان اینکه در حال حاضر بزرگترین مشکل من در شهرداری مباحث مالی و درآمدی شهرداری است ،اظهار کرد: متاسفانه امکانات و مباحث مالی شهرداری در گذشته مختص به یک افراد خاص بود ،یکی از مهم ترین برنامه من در شهرداری برخورد با رانت خوران و افرادی است که در شهرداری دکان باز کرده بودند ،هر چند جلوگیری از این افراد برای من هزینه زیادی خواهد داشت اما جلوی آنها را خواهم گرفت.

شفیعی تصریح کرد: خوشبختانه دوستان شورا همکاری خوبی با شهرداری دارند و امیدواریم با تعامل و همکاری هم جلوی برخی از فساد افرادی که خود را قیم مردم و بزرگ شهر می دانستند و در تمام مسائل شهر و شهرداری دخالت می کردند را بگیریم.

شهردار بابلسر ادامه داد: تمام تلاش ما این است بدون تنش دست رانت خوران را از شهرداری کوتاه کنیم اما درصورت عدم اصلاح با آنها برخورد خواهیم کرد و در کار خود با کسی تعارفی نداریم.

وی با اشاره به اینکه در مدت سه ماه بالغ بر 54میلیارد ریال وصولی داشتیم،گفت: امیدوارم بتوانیم بودجه سال 96را تا پایان سال تحقق بخشیم و با افزایش درآمد به ارتقا خدمات شهرداری به شهروندان بپردازیم.
این مسئول در ادامه گفت:تمام تلاش ما رفع مشکلات موجود بوده و این مشکلات را نمی شود در مدت کوتاه حل کرد بلکه نیاز به زمان طولانی داریم اما تمام تلاش ما رفع مشکلات با اولویت رفع مشکلات محلات در کوتاه ترین زمان ممکن است و به دنبال آمار صرف نیستیم ،با توجه به مشکلاتی که در شهر موجود است می توانیم تنها سه تا چهار پروژه بزرگ و اثربخش را در شهر اجرایی کنیم.
احداث اکوموزه در بابلسر

شفیعی احداث اکوموزه در سطح شهر را از جمله برنامه های خود دانست و افزود: احداث اکوموزه طرح جدیدی است که تا کنون در سطح شهرهای شمالی اتفاق نیفتاد و در این طرح سعی داریم سنت روستایی نشینی را در شهر به تصویر بکشیم و صنایع دستی که به فراموشی سپرده شد را در در آن اجرایی می کنیم.

شهردار بابلسر خاطرنشان کرد: از آنجا که محور شهید رجایی شناسنامه بابلسر محسوب می شود و از قدمت تاریخی،تجاری و بازاری زیادی برخوردار است، تصمیم گرفتیم بحث پیاده راه سازی این محور را اجرایی کنیم و سیمای بصری شهر را که بسیار آشفته است، با اجرای طرح ها ارتقا دهیم.

این مسئول برنامه ریزی جهت ساماندهی رودخانه بابلرود که از داخل شهر می گذرد را بزرگترین فرصت برای زیباسازی و جذب توریست دانست و افزود: با توجه به اینکه بستر رودخانه در اختیار آب منطقه ای استان است رای زنی و تفاهم نامه ای منعقد شد و با همکاری شورا به دنبال آن هستیم تا این رودخانه از مصب دریا تا انتهای محدوده شهری که پل کمربندی است در اختیار ما قرار گیرد و با اجرای طرح های گردشگری و تفریحی بتوانیم استفاده مناسبی از این موهبت الهی داشته باشیم و وضعیت فعلی بستر رودخانه را ساماندهی کنیم.

شفیعی با اعلام اینکه در این مدت بالغ بر 1560متر مربع آسفالت اجرا کردیم،گفت: با جابجا کردن سه شنبه بازار و انتقال آن به نوار ساحلی سعی کردیم زیرساخت مناسب را در این حوزه فراهم کنیم و با انعقاد قرارداد با سازمان حمل و نقل ،خطهای ویژه ای جهت انتقال و رفت و آمد شهروندان و دسترسی به سه شنبه بازار فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه قراردادهای باز زیادی در شهرداری است که نتوانستیم قرارداد جدید منعقد کنیم ،گفت: در انعقاد قرارداد پیمانکاری را انتخاب می کنیم که ضمن توجه به کیفیت کار ،توانایی انجام کار را هم داشته باشد ،پیمانکاری که پول بگیرد و کار نکند واسطه است نه پیمانکار، اگر کسی توان کاری دارد با ما همکاری کند.

شهردار بابلسر در ادامه اظهار کرد: در بحث اجرای پروژه های خاص مثل پیاده راه سازی از پیمانکارانی استفاده خواهیم کرد که از استانداری تعیین صلاحیت شده باشند و اولویت ما استفاده از پیمانکاران بومی با توانمندی فنی و مالی است.

وی بدهی شهرداری بابلسر را 100میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: رویکرد ما در بحث فرهنگی توجه به توسعه فضاهای فرهنگی است و احداث فرهنگ سرا و سالن چندمنظوره فرهنگی در دستور کار است.
شفیعی با اشاره به پیگیری های انجام شده در خصوص رفع مشکل زباله اظهار کرد: متاسفانه یکی از مهم ترین مشکلاتی که شهرستان بابلسر با آن مواجه است انباشت زباله در یکی از مطلوب ترین نقاط توریستی شهر می باشد،در حال حاضر مذاکراتی با شرکت دانش بنیان انجام شد و قرارداد 60میلیارد ریالی در شرف انعقاد است و در حال حاضر پیمانکار در محل دفن زباله مستقر است ،طبق این قرارداد قرار است در فاز نخست روزانه 50 تن زباله شهر تبدیل و قابل استفاده شود و در فاز دوم روزانه ۱۵۰ تن زباله را تحت پوشش قرار خواهد داد که زباله روستاهای اطراف را شامل می شود.

وی با بیان اینکه توجه به مباحث فرهنگی و ورزشی بویژه ورزش پهلوانی را در دستور کار داریم،گفت: یکی از انتقادهای ما در بحث سواحل ،عدم استفاده چهار فصل از ساحل دریا است و اجرای طرح سالم سازی در 12ماه از مهم ترین برنامه ماست .

وی با بیان اینکه طرح ساحل سبز نیز هر چند طرح خوبی بود اما با انتقادات زیادی از طرف متخصصان شهرسازی مواجه شد ،اظهار کرد: نیاز نبود در ساحل شنی جنس سخت مثل بتن و آهن بکار برده میشد و باید از ساحل شنی و ماسه ای بیشتر بهره مند میشدیم ،یکی از کارهایی که انجام خواهیم داد ایجاد اصلاحات در ساحل سبز با نظر کارشناسان است تا بتوانیم از ماسه موجود بیشتر بهره مند شویم.

شهردار بابلسر از راه اندازی دفتر واحد سرمایه گذاری طرح سالم سازی دریا در شهرداری بابلسر خبر داد و گفت: به دنبال اجرای طرحی متفاوت از طرح سنتی پیشین در سواحل بابلسر هستیم .

شفیعی با اشاره به فراهم نبودن زیرساخت مناسب در سواحل برای جذب گردشگران ،عنوان کرد: یکی از مهم ترین معضلات ما در کنار سواحل بابلسر بحث چادرخواب ها است برای ساماندهی به این معضل کمپ چادر را در دستور کار داریم و بعد از اجرای این طرح چادرخواب ها از کل سواحل جمع آوری و کسانی که می خواهند وارد کمپ شوند، باید ورودی پرداخت کنند و اجازه نمی دهیم چادر در هر نقطه از ساحل یا دو طرف رودخانه برپا کنند.
وی با اشاره به احداث ساختمان شهرداری بابلسر خاطرنشان کرد: بحث احداث مجتمع اداری ،برنامه شهردار سابق در میدان امام روبروی کارخانه فیبر بود و قرار بود در این مجتمع علاوه بر استقرار شهرداری، اداراتی که مربوط به شهرداری هستند مثل اداره ثبت،دارایی ،بیمه،گاز ،برق و آب در آنجا مستقر شوند، اسکله ای که در حال حاضر در حال احداث است مربوط به اسکله شهرداری است ،اگر چه این طرح،طرح خوبی است اما با توجه به شرایط مالی قابل اجرایی نیست و در صورت اجرا، ما را با مشکل مواجه می کند، برای همین تصمیم گرفتیم اداره اصلی شهرداری را به اتمام برسانیم و در آنجا مستقر شویم تا در فازهای بعدی اداراتی که آمادگی استقرار دارند، در آنجا مستقر شوند.

وی با اشاره به اینکه در بحث بازار ،به دنبال ساماندهی بازار روز هستیم،گفت: با توجه به اینکه بازار روز میدان ولیعصر مباحث حقوقی دارد و مالکیت آن مربوط به بخش خصوصی است، ارائه خدمات را با مشکل مواجه می کند ،ولی در حال ساماندهی ورودی ها و دسترسی های آن هستیم، همچنین با مالک این زمین هم نشست هایی داشتیم که مالک آن اعلام آمادگی برای فروش به شهرداری یا سرمایه گذاران را نموده است و به طور جدی پیگیر هستیم بازار را توسط شهرداری یا بخش خصوصی تملک کنیم تا آن را از وضعیت فعلی خارج کنیم و فعلا برنامه ای برای احداث بازار روز جدید نداریم و به فکر ساماندهی بازارروزهای فعلی چه قدیم و چه جدید هستیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 734752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =