ایرنا نوشت: دادگاهی در آمریکا با تشکیل پرونده ای حساس امنیتی از سرقت اطلاعات فوق سری سازمان های امنیتی آمریکا به ویژه سازمان سیا توسط یک نوجوان 15 ساله انگلیسی پرده برداشت.

به گزارش روزنامه انگلیسی تلگراف، 'کین گمبل' نوجوان 15ساله انگلیسی موفق شده در فضای اینترنتی خود را به عنوان رییس وقت سازمان سیاه جان برنان معرفی کرده و به اطلاعات عملیاتی افغانستان و ایران دسترسی پیدا کند.

'در یک جلسه دادرسی پرونده ای تشکیل شده مبنی بر اینکه یک نوجوان 15ساله انگلیسی که وانمود کرده، رییس وقت سازمان سیا است ، از طریق رایانه اش به اطلاعاتی درباره برنامه عملیات اطلاعاتی در افغانستان و ایران دست یافته است.

براساس این گزارش، کین گمبل از اتاق خواب خانه اش اطلاعاتی را با مادرش به اشتراک گذشت، گمبل ازمهندسی اجتماعی برای تصاویر اطلاعات شخصی و جایی که یک فرد تصویری ازاطلاعات ایجادمی کردبرای دسترسی به حساب های شخصی وکاربری از قوی ترین جاسوس های آمریکایی استفاده کرده است.

این نوجوان متخصصان را در غول اینترنت متقاعد کرد که جان برنان رییس وقت سازمان سیا است تا به اطلاعات کامپیوتر او دسترسی پیدا کند. او همچنین به مرکز اطلاعات اف.بی.آی گفته است که 'مارک جولیانو' ، معاون مدیر عامل هستم تا به پایگاه اطلاعاتی اف.بی.آی دسترسی پیدا کند.

او همچنین وزیر امنیت داخلی و مشاور امنیتی باراک اوباما را هدف قرار داده تا از انان نیز جاسوسی اطلاعاتی داشته باشد.
در پرونده تشکیلی تصریح شده است که گمبل در شبکه های انلاین قربانی های خود را اذیت و اطلاعات شخصی انان را منشتر کرد و انان را زیر بمباران پیام ها وایمیل های خود قرار می داد.

او این افراد را در کنترل خود گرفت و با آنان بازی کرد تا زندگی شان را دشوار کند.

قاضی جان لویید جونز دادستان عالی آمریکا گفت: گمبل در سال 2015به یک روزنامه نگار گفته بود ک همه این ها توسط من شروع شده و بیشتر از این ها آمریکا را فاسد می دانم و تصمیم گرفتم در این باره کاری انجام دهم.
وی تصریح کردکه تصوررایج وغلط این بودکه این اقدامات توسط یک گروه هکر انجام می شود، در حقیقت آنها از مهندسی اجتماعی برای دسترسی به ایمیل ها، تلفن ها، کامپیوترها و پورتال های اجرای قانون استفاده می کردند.

دادستان آمریکا گفت: این ها شامل فریب مردم است، به طور مدام به مرکز و یامراکز نیروها کمک کنید تا اطلاعات محرمانه را منتشر کنند.
گمبل به موجب تخلفات رایانه ای مجرم شناخته شده است، او ابتدا برنان رییس سابق سازمان سیا را هدف قرار داده و سپس به حساب های اینترنتی ورایزیون حمله کرده است.
دادستان آمریکا افزود : او به برخی از حساب های بسیار حساس درباره فعالیت های نظامی و عملیاتی در افغانستان و ایران اشاره کرده است.

وی تصریح کرد که گمبل که هم اکنون 18 ساله شده است، اطلاعات حساسی در توییتر و ویکی لیکس منتشر کرده و بسیاری از مقام ها در باره میزان دسترسی او به اطلاعات نگران کرده است. ' این جوان خواهان آزادی فلسطین است و ادعا می کند که دولت ایالت متحده آمریکا مردم بی گناه را می کشد.

دادستان می گوید که گمبل از تکنیک های مشابهی برای هک کردن اینترنت خانگی جی جانسون وزیر امنیت داخلی آمریکا استفاده و موفق شده است به صحبت های تلفنی او گوش کند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 747664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =