باب مراودات سفرا به البرز با رویکرد ایجاد شغل باز می شود

استاندار البرز از توسعه سفر وزرا به استان بمنظو توسعه تعاملات تجاری و اقتصادی با رویکرد ایجاد شغل خبر داد

به گزارش خبر آنلاین و به نقل پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز،"دکترمحمدعلی نجفی"،صبح دوشنبه در "چهل و هفتمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی و توسعه صادرات استان" که با حضور "سیدکاظم سجادی"،سفیر جمهوری اسلامی در ارمنستان در سالن شهدای دولت برگزار شد،گفت: سفیر کشورمان در جمهوری ارمنستان تجارب خوبی را در ایروان به ارمغان داشته اند و شرایطی که در اوراسیا و روسیه فراهم نموده اند زمینه ساز توسعه صادرات در کشور و تقویت بخش خصوصی بوده است.
باب مراودات سفرا به البرز باز می شود
استاندار البرز بیان کرد: باید از فرصت حضور سفرای کشورمان بمنظور تبادلات تجاری و اقتصادی بیش از پیش بهره مند شویم به همین منظور نیز از این پس شاهد سفر سفرا به این استان نیز خواهیم بود.
بخش خصوصی تقویت شود
دکتر نجفی با تاکید بر تقویت بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت کلان سرمایه گذاری داخلی و خارجی تصریح کرد: علی رغم کارشکنی های استکبار و فرصت های پاسخگویی دنیا به ویژه اروپا، فرصت بیشتری برای کشورمان فراهم شده و باید نهایت بهره مندی را ببریم.
رییس شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به تقلیل نرخ رشد بیکاری به 11/7 درصد در کشور، گفت: امروز اعلام شد که نرخ بیکاری. استان گیلان تک رقمی شد،تلاش خواهیم کرد تا البرز هم از نگرانی های این حوزه خارج شود.
استاندار البرز بهبود فضای کسب و کار را نیز مهم خواند و گفت: رتبه بیست و نهم فضای کسب و کار در استان جایگاه مناسبی نیست به این جهت نیاز است تا البرز به رتبه مطلوب تری در این بخش دست پیدا کند.
استاندار البرز در بخش دیگری با اشاره به ظرفیت های استان البرز گفت: این استان محور 14 استان کشور است که این امر از یک سو فرصت و از سویی دیگر تهدید بشمار می رود.
وی افزود: عمده آلودگی های استان نیز نشانی از حجم ترددها از محورهای مواصلاتی البرز است.
استقرار مراکز علمی ملی امتیاز البرز
دکتر نجفی گفت: ظرفیت علمی تهران و البرز بسیار خاص و ویژه، منبعث از سه دهه علم و تجربه است که این خود امتیاز استان محسوب می شود که در کمتر جایی شاهد این ظرفیت ها هستیم.
وی بیان کرد: نزدیکی البرز به تهران موجب تمرکز فرصت ها شده و باید از آن نهایت بهره مندی را داشت.
دکتر نجفی،پتانسیل معادن،سنگ های فلزی را نیز زمینه ساز فرصت های صادراتی دانست و گفت: ظرفیت های گردشگری متعددی در جای جای البرز وجود دارد که باید احیا شود.
وی با اشاره به قرارگیری البرز در کریدور علم و فناوری کشور افزود: دانشگاه های مادر تخصصی و 16 مرکز علمی کشاورزی فرصت است که باید در تمامی بخش ها با بهره گیری از علوم دانش بنیان فرصت های شغلی ایجاد کرد.
استاندار البرز با اشاره به استقرار صنایع بزرگ اقتصادی کشور در این استان گفت: ایجاد نواحی صنعتی در دهستان های البرز برنامه ای است که باید اجرایی شود.
دکتر نجفی در ادامه ایجاد و راه اندازی سایت نمایشگاه دائمی استان را نیز از جمله برنامه های اولویت دار خواند.
استاندارالبرز در بخش دیگری با اشاره به مذاکرات انجام شده جهت ناامن شدن فضا برای سودجویان در حوزه تجارت و قاچاق کالا گفت: مبارزه با قاچاق و ناهنجاری ها به ویژه آسیب های اجتماعی دغدغه مقام معظم رهبری درجلسات 6 ساعته با روسای قوا است، رییس محترم جمهور و شورای اجتماعی کشور نیز اهتمام ویژه ای در این بخش دارند که باید جدی مورد پیگیری قرار گیرد.
وی همچنین با اشاره به رشد واردات و صادرات استان افزود: در کنار توجه به رونق تولید، موانع صادراتی را نیز باید از میان برداشت که بخشی در جلسات ستاد تسهیل مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.
استاندار البرز ادامه داد: باید استفاده از ظرفیت صادراتی استان در بخش صنعت و تجارت فراتر از سهم استان به سه برابر افزایش پیدا کند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 717680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =