ضرورت ایجاد پیوند بین بخش خصوصی، صنعت و دانشگاه/بخش خصوصی پشتیبان دستاوردهای علمی محققان باشد

استاندار البرز با تاکید بر اینکه صنعت منهای دانشگاه معنا و مفهومی ندارد،تصریح کرد: باید پیوند ناگسستنی بین صنعت،دانشگاه و بخش خصوصی ایجاد شود.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز،"دکترمحمدعلی نجفی"،صبح پنجشنبه در آیین"اختتامیه نمایشگاه پژوهش و فناوری" استان البرز که در دانشگاه پیام نور کرج برگزار شد، گفت:استقبال خوبی را از نمایشگاه هفته پژوهش از سوی مخترعان،تولیدکنندگان،کارآفرینان و اندیشه های نو شاهد بودیم.
وی با اشاره به افتتاح نمایشگاه هفته پژوهش با حضور معاون رئیس جمهور افزود: اهمیت و اثرات پژوهش و فرصت های دانش بنیان را همه باید در عمل مورد توجه قرار دهیم.
*پژوهش مبنای تصمیمات کلان در تمامی بخش ها
وی با تاکید بر تسری پژوهش در همه بخش ها تصریح کرد: در همه حوزه های سیاسی،اجتماعی،اقتصادی و فرهنگی و دینی و حتی مبانی دین باید از پژوهش بهره مند شد.
*تاکید بر پیوند صنعت،دانشگاه و بخش خصوصی
استاندار البرز در ادامه با تاکید بر ایجاد پیوند بین صنعت و دانشگاه گفت: پیوندی که بین تولیدکنندگان و فناوران وجود دارد و ارتباط این دو بخش ناگسستنی است.
*پژوهش دریچه اندیشه های جدید است
نماینده عالی دولت در استان با تاکید بر اینکه نباید انفصالی بین پژوهش و صنعت وجود داشته باشد، گفت: پژوهش باعث افزایش توان علمی است و موجب نوآفرینی خواهد شد و ما را به تفکر و اندیشه وادار می سازد.
*خلا حضور بخش خصوصی برطرف شود
وی همچنین با اشاره به اهمیت امر پژوهش و تاکید بر رفع خلا بخش خصوصی در عرصه علم و فناوری تصریح کرد: اندیشه حضور بخش خصوصی در پژوهش باید پر رنگ تر باشد و بنده در تمامی جلسات استانی و شوراها نیز بر این مهم به جد تاکید دارم.
وی با تاکید بر اینکه در نمایشگاه سال آتی حضور بخش خصوصی باید بیشتر باشد، بیان کرد: بخش خصوصی است که می تواند دستاوردهای علمی را در عمل به بار بنشاند و باید در سال آینده نمایشگاهی با مدیریت بخش خصوصی در کنار دانشگاه برگزار شود.
*البرز مهد دانشگاه های تاریخی در کشور
وی همچنین با اشاره به سبقه تاریخی دانشگاه ها در البرز تصریح کرد: امسال باید صدمین سال دانشگاه خوارزمی در البرز را باید جشن بگیریم، دانشگاه ها باید در امر پژوهش باید حضور جدی داشته باشند و از همه دانشگاه های ملی استان باید در چنین محافل و گردهمایی های علمی شاهد ارائه دستاوردها باشیم.
* دانشگاه منهای صنعت معنایی ندارد
وی در ادامه با بیان اینکه دانشگاه منهای صنعت معنایی ندارد، گفت: نیاز به حضور نیروهای کارآزموده و دانش آموختگان در سطوح مختلف علمی در کنار بخش خصوصی به جد احساس می شود.
* دستاورهای پژوهشی به دل صنایع راه یابد
وی بیان کرد: شرکت های خصوصی و کارآفرین باید در عرصه تولید و صنعت نیز ورود پیدا کند.
استاندار البرز تصریح کرد: زیرساخت پژوهش در تمامی حوزه ها باید ایجاد شود و حتی در بخش گردشگری نیز بدون زیرساخت پژوهش موفق نخواهیم بود.
وی در ادامه بیان کرد: دانش نو امکان کشف دانش جدید،منبع درآمد را ایجاد می کند و این امر جز با حضور بخش خصوصی معنا پیدا نخواهد کرد.
*قدردانی استاندار از رسانه ملی و محلی برای انعکاس دستاوردهای هفته پژوهش
استاندار البرز در ادامه با قدردانی از تلاش های دست اندرکاران پژوهش بیان کرد: زحمات زیادی طی این مدت صورت گرفت و دانشگاه ها و موسسات پژوهشی، کمیته های 10 گانه،صاحبان صنایع و.. نقش اصلی را در برنامه های این هفته ایفا کردند.
استاندار البرز همچنین با قدردانی از انعکاس رویدادهای هفته پژوهش از سوی رسانه ها افزود: اصحاب رسانه و صدا و سیما در اطلاع رسانی رویدادهای این هفته معنا دار شد.
* انعقاد 12 تفاهم نامه به ارزش 13 میلیارد تومان در هفته پژوهش البرز
در چهارمین نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری البرز در 300 غرفه دستاوردهای علمی ارائه شد و در نهایت 25 تفاهم نامه همکاری به مبلغ 13 میلیارد تومان به امضا رسید.
در پایان این مراسم، استاندار البرز به همراه جمعی از روسای دانشگاه ها از پژوهشگران برتر در چهارمین نمایشگاه پژوهش و فناوری البرز تجلیل بعمل آورد.
پژوهشگران برتر،غرفه های برتر،فناوران برتر،ایده های برتر،دستگاه های اجرایی برتر تجلیل بعمل آمد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 732470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =