انتقاد از برخی مسئولان،‌ نقطه مشترک نطق‌های میان دستور امروز نمایندگان مجلس بود. از ابطحی که با لحنی انتقادی از مسئولان سئوال کرد «شب را راحت می‌خوابید؟» تا کمالی‌پور که از رسانه‌ای شدن اختلاف میان مسئولان گله کرد.

به گزارش خبرآنلاين، شكور پورحسين نماينده پارس آباد در نطق ميان دستور خود به نقد برخي مسئولان پرداخت و گفت: با گذر از تعارف‎هاي معمول و ضمن ارج نهادن به دستاوردهاي دولت همچون برجام و كنترل شتاب تورم، ايجاد طرح تحول سلامت به برخي از بحران ها اشاره مي كنم.

او افزود: در اين مملكت اگر همت و روشن بيني وجود داشته باشد مشكل مردم حل مي‌شود. مشكل اصلي عينك ما است،‌اولين بحران بحران بي مسئوليتي است. اين مشكل از چنان عمقي برخوردار است كه امروز بحران ساز و درمان گر جاي خود را عوض كرده اند،‌ مردم نام برخي از وزارتخانه ها را به بحران آفرين تغيير داده اند مانند وزارت نيرو و بانك مركزي.

پورحسين معتقد است: «بي دقتي و سهل انگاري مسئولان بانك مركزي بحراني را دامن گير كشور كرده است كه به واسطه آن سرمايه اجتماعي كشور آسيب ديده است. برخي از طريق ايجاد موسسه هاي غيرمجاز به ريش حكومت و ملت مي خندند. مسئولان اگر حلال مشكلات مملكت نيستيد، براي نظام هزينه نتراشيد.»

در ادامه هم سيد جواد ابطحي نماينده خميني شهر اين نقد را پي گرفت و تأكيد كرد: امر به معروف و نهي از منكر دعوت مردم به اسلام و علاقه مند كردن مردم است. مسئولين و نهادهاي ذي ربط در اين حوزه چه كرده ايم؟ پس گرفتن حقوق غصب شده محرومان و باز گردان به خود آنان و مخالفت با ظالمان در همه عرصه ها، تقسيم اموال عمومي ميان مردم، گرفتن  وجوهات شرعي و رساندن آنها به دست صاحبان اصلي اموال اين است كه نشاط به جامعه مي آورد.

ابطحي با لحن خاص خود افزود: گويا ما اسلام را قبول نداريم و اجرا نمي كنيم. رشد بي بندو باري،‌ بد بيني نسبت به نظام، روحانيت و ... مشكلاتي است كه با آنها روبرو شده ايم. مسئولان آيا شب را راحت مي خوابيد؟ يك فرد در زمان مسئوليتش مي تواند منشاء خدمات گسترده اي باشد يا منشاء مشكلات جديد شود. ما همه اين راه را آزموده ايم. سال هاي مسئوليت مي گذرد اما براي ثانيه ثانيه اين مسئوليت ها بايد پاسخگو باشيم.

گله از رسانه‌اي شدن مشكلات مسئولان

يحیی کمالی پور نماینده مردم جیرفت در مجلس هم صحبت‌هاي خود را به سخنان اخير ترامپ اختصاص داد و گفت: اين روزها شاهد تكرار بدعهدي آمريكا هستيم،‌ سخنان اخير ترامپ نشان داد كه اعتماد به آمريكا جز خسارت براي كشور حاصل ديگري ندارد. دستور ايشان نشان مي دهد كه آمريكا قصد دارد يك پوسته ظاهري از برجام را حفظ كند و آن را وسيله اي براي عقب راندن ايران از موضع خود كند.

او ادامه داد: در مجموع سخنان ترامپ فاقد هر گونه معيار حقوقي و بين المللي بود و آنچه ايشان در مورد سپاه گفتند بدانند كه سپاه مقتدر ما كه نقش حفاظت از آرمان هاي انقلاب را دارد، براي هميشه محبوب ملت ايران خواهد ماند و ما به عنوان نماينده هاي مردم قدردان زحمات آنها خواهيم بود. مسئولان در اين شرايط اگر اختلافي دارند آن را به رسانه هاي رسمي و مردم نكشانند. در اين صورت قطعا قضاوت مردم اين است كه آنهايي كه نمي‌توانند مشكلات خودشان را حل كنند، در حل مشكل مردم هم ناتوانند.

27217

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 719649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =