ایلنا نوشت: رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از مجموعه ارگ کریم‌خانی در شهر شیراز بازدید کرد.

علی‌اصغر مونسان امروز جمعه در سومین روز از سفر خود به استان فارس از مجموعه تاریخی ارگ کریم خانی بازدید کرد.

ارگ کریم خانی در مرکز شهر شیراز قرار دارد. این ارگ در دوره سلطنت سلسله زندیه ساخته شده‌ و پس از اینکه کریم خان زند شیراز را به عنوان پایتخت خود و این مکان را به‌عنوان مکان زندگی خود انتخاب کرد، به ارگ کریم خانی معروف شد. در حال حاضر این مجموعه به عنوان یک بنای تاریخی و دیدنی محسوب می‌شود که هرساله افراد زیادی از سراسر دنیا برای دیدن این بنای تاریخی به شهر شیراز سفر می‌کنند.

مونسان در این بازدید به راه‌اندازی سیستم فروش بلیت الکترونیکی اشاره کرد و در مورد سامان‌دهی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی در اطراف ارگ کریم‌خانی مواردی را مطرح کرد.

بازدید از مجموعه زندیه

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همچنین از مجموعه زندیه در شهر شیراز نیز بازدید کرد.

مونسان در بازدید از حمام وکیل موارد لازم را در مورد سامان‌دهی ورودی و نحوه ارائه خدمات به گردشگران را به مسئولان استانی ارائه کرد.

او همچنین با حضور در موزه پارس از آثار تاریخی این موزه بازدید کرد. موزه پارس که آرامگاه کریم‌خان زند نیز در این مکان قرار دارد، محل نگهداری شمشیرها، نقاشی‌های مربوط به دوره زندیه و کتاب‌ها و قرآن‌های خطی منحصربه‌فرد است.

بازدید از مجموعه حافظیه و پروژه باغ‌موزه مشاهیر

معاون رییس جمهوری و رئیس سازمان میراث‎‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از مجموعه حافظیه و پروژه باغ موزه مشاهیر در شیراز بازدید کرد. مونسان با حضور در مجموعه حافظیه و بر سر آرامگاه حافظ شیرازی، فاتحه‌ای نثار روح این شاعر شهیر ایرانی کرد و لسان‌‌الغیب را از مفاخر بزرگ و ارزشمند کشور دانست.

معاون رئیس‌جمهوری همچنین از پروژه در حال ساخت باغ‌موزه مشاهیر بازدید کرد و در گفت‌وگو با پیمانکار این پروژه در جریان چگونگی روند ساخت باغ‌موزه مشاهیر قرار گرفت.

بازدید از مجموعه تاریخی سعدیه

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همچنین از مجموعه تاریخی سعدیه در استان فارس بازدید کرد.

آرامگاه سعدی معروف به سعدیه محل زندگی و دفن سعدی، شاعر برجستهٔ پارسی‌گوی است. این آرامگاه در انتهای خیابان بوستان و کنار باغ دلگشا در دامنهٔ کوه در شمال شرق شیراز قرار دارد. در اطراف مقبره، قبور زیادی از بزرگان دین وجود دارند که بنا به وصیت خود، در آنجا مدفون شده‌اند. از جمله مهم‌ترین‌های آن می‌توان شوریده شیرازی را نام برد که آرامگاهش به وسیله رواق به آرامگاه سعدی متصل شده‌است. آرامگاه شیخ مشرف الدین بن مصلح الدین سعدی شیرازی در تاریخ ۲۰ آبان ۱۳۵۳ به شمارهٔ ثبت ۱۰۱۰٫۳ در انجمن آثار ملی به ثبت رسیده‌است.

47234

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 716673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =