مهر نوشت: یکی از مراجع تقلید با بیان اینکه موقعیت فرهنگی قم در ایران بی‌نظیر است، گفت: کارهای فرهنگی ویژه در این شهر باید انجام شود.

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی عصر سه‌شنبه در دیدار سید مرتضی سقائیان‌نژاد شهردار و مدیران شهری قم که در مدرسه امام سجاد(ع) برگزار شد، ضمن تبریک انتخاب مجدد ایشان به عنوان شهردار قم اظهار کرد: ما مکرر تاکید کرده‌ایم که تیم شما کارهایی انجام داده که باید فرصت داده شده تا تکمیل شود.

ایشان در ادامه افزود: اگر کار مردم را آسان کنید کار خودتان نیز آسان خواهد شد و ضرورتی ندارد که مردم مکرر به شهرداری مراجعه کنند.

آیت‌الله مکارم شیرازی در ادامه با اشاره به مسئله فرودگاه قم تصریح کرد: این فرودگاه از آنچه که فکر می‌شود تأثیرگذارتر است و اگر راه‌اندازی شود برای چنین شهر جهانی‌ای اثرات بسزایی خواهد داشت؛ اگر به این پروژه اهمیت داده شود آثار بسیار مطلوبی متوجه شهر خواهد شد.

وی به موقعیت فرهنگی قم اشاره و خاطرنشان کرد: موقعیت فرهنگی قم در ایران بی‌نظیر است؛ حوزه علمیه قم در دنیا مثل ندارد و اهل تسنن نیز به این وسعت حوزه علمیه ندارند، وجود حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران نیز موقعیتی ویژه برای قم ایجاد کرده که به موازات آن باید کارهای فرهنگی ویژه انجام داد.

در حاشیه این دیدار تابلویی از سنگ مزار مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) و کتاب مصور تاریخ شهر قم توسط شهردار قم به آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی اهدا شد.

27212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 709157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =