نایب فراکسیون امید مجلس گفت: مردم در این این انتخابات با اصلاح‌طلبان اتمام حجت کردند تا دیگر بهانه‌ای نباشد.

 محمدرضا تابش، نماینده اصلاح طلب مجلس دهم در گفت وگو با خبرآنلاین در تحلیل و ارزیابی نتیجه انتخابات اردیبهشت 96، گفت: فارغ از شخصیت های کاریزماتیک مانند امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، مردم افراد را بر اساس برنامه و دیدگاه برای منصب ها انتخاب می کنند در این انتخابات هم ما مشاهده کردیم مردم نگاه به شعارها و عملکرد آقای روحانی داشتند و بر اساس مقایسه میان رویکردها تصمیم گرفتند رای خود را به سود حسن روحانی در صندوق بیندازند.

محمدرضا تابش با اشاره به رای مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها که موجب شد اصلاح طلبان پیشتاز شوند گفت: اصولگرایان در یک مقطعی هر سه قوه را در دست داشتند و در این برهه زمانی به دلیل عملکرد نامناسبی که داشتند موجب شد تا یک نارضایتی نسبت به این جریان در میان مردم ایجاد شود؛ برای همین مردم در انتخابات سال 92 ریاست جمهوری را به اصلاح طلبان منتقل کردند و به دنبال آن در  سال 94 اکثریت کرسی های مجلس را در اختیار اصلاح طلبان قرار دادند و در انتخابات اخیر هم به علاوه بر مجوز برای ادامه دولت، شوراهای شهر را در کلان شهر ها که بیشتر ماهیت سیاسی پیدا می کند اصلاح طلبان راهی شورا شدند.

او ادامه داد: در مقابل نارضایتی ایجاد شده نسبت به عملکرد اصولگرایان، امید مردم معطوف شد به اصلاح طلبان و اعتماد آنها به این جریان برای محقق کردن مطالبات شان نتیجه انتخابات در چهار سال گذشته را رقم زده است. مطالباتی که در راس آن رفع فساد و تبعیض و ... قرار دارد.

این عضو فراکسیون امید مجلس گفت : مردم در این انتخابات با اصلاح طلبان اتمام حجت کردند تا دیگر بهانه ای نباشد. آنها مجلس، ریاست جمهوری و شوراهای شهر را به اصلاح طلبان دادند تا دیگر نگوییم قدرت در دست نداشتیم؛ لذا امروز وظيفه اصلاح طلبان سنگین تر شده است

تابش افزود: اصلاح طلبان باید تا جای ممکن مطالبات مردم را محقق سازند و از این اقبال و اعتمادی که ایجاد شده است به خوبی صیانت کنند.

این نماینده اصلاح طلب خاطر نشان کرد: هرچند سوء مدیریت اصولگرایان در گذشته در رقم خوردن چنین نتیجه ای بی تاثیر نبود اما نمی توان از تاثیر شخصیت های برجسته سیاسی به ویژه آقای «سید محمد خاتمی» غافل ماند. در این میان حمایت های سید حسن خمینی و شخص آقای حسن روحانی آقای ناطق نوری و اقدامات شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان توانست شرایط امروز را پدید آورد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه به اولویت های دولت نیز در دوره دوم نیز اشاره کرد و اظهار داشت: دولت باید سند چشم انداز و برنامه ششم توسعه را در دستور کار خود قرار دهد و بر اساس آن به پیش رود. مضاف برآنکه حسن روحانی در انتخابات وعده هایی را از جمله حل معیشت مردم، اشتغال، تعامل با دنیا و لغو همه تحریم را به مردم داد که لازم است برای محقق شدن انها تلاش کند.

تابش گفت: با وجود همه آنچه مطرح شد اگر بخواهیم اولویت بندی کنیم معیشت مردم ، تعاملات بین المللی و امنیت کشور برای فعالیت احزاب و گروه ها و انجمن ها و ان.جی.او ها باید در راس امور دولت قرار گیرد که البته برای این امر لازم است کابینه ای چالاک تر در نظر گرفته شود.

29219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 668396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =