ایسنا نوشت: ولیعهد،معاون نخست وزیر و وزیر دفاع عربستان در هشتاد و هفتمین سالگرد روز ملی این کشور تاکید کرد، عربستان به رهبری سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان شاهد رشد و شکوفایی بوده و نقشی سازنده و موثر در منطقه و جهان دارد!

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاة، محمد بن سلمان، ولیعهد، معاون نخست وزیر و وزیر دفاع عربستان در این مراسم با اشاره به پیشرفت و توسعه کشورش گفت: در این مناسبت به اقدامات ملک عبدالعزیز بن عبدالرحمان، بنیانگذار کشورمان و فرزندانش پس از او اشاره می‌کنیم.

بن سلمان مدعی شد: در سالگرد ارزشمند اتحاد کشورمان به جایگاهی که به آن دست یافته‌ایم و نقش سازنده‌ای که در منطقه و جهان داریم، می‌پردازیم، عربستان با حفظ پایبندی‌اش به برقراری امنیت و صلح بین‌المللی برای کمک و خدمت به تمامی بشریت تلاش می‌کند، اکنون می‌بینیم که کشورمان یکی از اعضای فعال گروه ۲۰ یکی از قدرتمندترین گروه‌های اقتصادی جهان است، امیدوارم که عربستان با کمک شهروندان جوان خود و تلاش برای تحقق رویکرد ۲۰۳۰ که به منزله آغاز مرحله جدیدی از پیشرفت و کار جدی برای آینده است و نیز تلاش برای حفظ منافع کشور و حرکت در کنار کشورهای پیشرفته جهان با حفظ پایبندی به اصول دین اسلام و ارزش‌های والای آن در تمامی سطوح نمونه‌ای پیشتاز شود.

ولیعهد عربستان در ادامه ادعاهای خود تاکید کرد، عربستان با هدایت سلمان بن عبدالعزیز صداقت خود در یاری حق و پایبندی به اصول تحقق عدالت، تلاش برای برقراری امنیت منطقه‌ای و صلح جهانی را با تلاش‌ها و اقداماتی که برای مبارزه با تروریسم، ریشه کن سازی آن و خشکاندن منابعش انجام داد، ثابت کرد.

وزیر دفاع عربستان در ادامه این مراسم از تلاش‌های حامیان این کشور و نیروهای ارتش آن بابت فداکاری‌هایشان تقدیر و تشکر کرد.

همچنین عبدالعزیز بن سعود بن نایف، وزیر کشور عربستان تاکید کرد: عربستان از زمان تاسیس از تمامی پتانسیل‌ها و توان‌هایش برای برقراری امنیت و ثبات شهروندان و اتباعی که در خاکش اقامت دارند و نیز حجاج، عمره گذاران و زائران و نیز حفاظت از مقدساتش کمک گرفته و با خطرناک‌ترین چالش‌های امنیتی که کشورهای مختلف با آنها مواجه هستند از جمله تروریسم مقابله می‌کند!

سرلشگر فهد بن ترکی بن عبدالعزیز، فرمانده نیروی زمینی عربستان نیز طرف‌هایی را که در منطقه "قدرت‌های شر" توصیف کرد، تهدید کرد.
تبریک امارات به عربستان

به همین مناسبت خلیفه بن زاید آل نهیان، رئیس امارات و حاکم ابوظبی تلگراف تبریکی را برای پادشاه عربستان ارسال کرده و در آن صمیمانه جشن روز ملی عربستان را تبریک گفته و دستاوردهای این کشور در حوزه‌های مختلف را ستود و در پایان برای پادشاه عربستان آرزوی سلامت و برای کشور و مردم عربستان آرزوی تداوم شکوفایی‌ها و پیشرفت‌ها را داشت.

همچنین محمد بن راشد آل مکتوم، معاون رئیس امارات، نخست وزیر این کشور و حاکم دوبی و نیز محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی، معاون فرمانده کل نیروهای مسلح امارات در دو تلگراف جداگانه به پادشاه عربستان تبریک گفتند.

مشعل بن فهم المسلمی، رئیس پارلمان عربی نیز در پیامی به پادشاه،‌ دولت و مردم عربستان این مناسبت را تبریک گفت.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 710221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =