«خبرجنوب» نوشت: عضو هیات علمی و رئیس پژوهشکده تحول و ارتقای علوم انسانی دانشگاه شیراز از برگزاری همایش چیستی و چگونگی تحول در علوم انسانی از دیدگاه آیت ا... خامنه ای 23 تا 25 آبان ماه در شیراز خبر داد.

دكتر سيدسعيد زاهدزاهداني در جمع خبرنگاران با اشاره به فعاليت دبيرخانه دائمي همايش هاي دوسالانه بررسي و تبيين نوانديشي هاي مقام معظم رهبري در عرصه هاي فكري و اجتماعي، گفت: اين دبيرخانه به منظور معرفي، ترويج و فرهنگ سازي نوانديشي هاي حضرت آيت ا... خامنه اي در جامعه دانشگاهي، نخبگان و فرهيختگان جوامع اسلامي تشكيل شده و قرار است سخنان و تاكيدات ايشان از طريق گفتمان سازي و نظريه پردازي به قوانين و آئين نامه هاي اجرايي تبديل شود تا دستگاه هاي اجرايي به آنها عمل كنند؛ برگزاري همايش چيستي و چگونگي تحول در علوم انساني نيز در همين زمينه است.
وي افزود: پيگيري مطالبات مقام معظم رهبري كه حدود 2 دهه در زمينه تحول در علوم انساني مطرح شده، از اهداف اصلي اين همايش است كه ابعاد آن مورد بررسي قرار مي گيرد.
دبير علمي همايش ادامه داد: 80 چكيده مقاله در مباحث مربوطه براي ما ارسال شد كه از اين تعداد 41 مورد در مرحله نهايي پذيرفته و 11 مقاله به صورت سخنراني در روزهاي همايش ارائه مي گردد.
دكتر زاهدزاهداني يادآور شد: در همين زمينه پژوهشكده تحول و ارتقاي علوم انساني دانشگاه شيراز 6 سال فعاليت دارد و طرح هايي كه بهروزسازي، ارتقاي علوم انساني و اسلامي سازي دربر داشته باشد از سوي اين مركز علمي حمايت مي شود. دانشجويان علاقه مند مي توانند طرح تحقيق خود را با هماهنگي اساتيد راهنما براي ما ارسال كنند تا پس از بررسي در صورت داشتن شاخصه هاي مورد نظر، پيگيري ها در مورد چاپ و يا ارائه آن به ديگر مجامع علمي انجام گيرد.
وي گفت: برگزاري كارگاه هاي آموزشي و نمايشگاه كتاب و اسناد تحقيقاتي حوزه علوم انساني نيز از برنامه هاي جنبي اين همايش است كه از تمامي علاقه مندان براي شركت در آن دعوت مي كنيم. نمايشگاه كتاب 23 آبان ماه امسال همزمان با همايش «چيستي و چگونگي تحول در علوم انساني» در دانشگاه شيراز برپا مي گردد.
دكتر زاهدزاهداني ادامه داد: گردهمايي يادشده همزمان با روز بزرگداشت علامه طباطبايي(ره) آغاز و به بررسي تاثير علوم انساني بومي و توسعه اين قبيل فعاليت ها مي پردازد تا زمينه توليد علم در حوزه علوم انساني و سوق دادن آن به سمت بومي سازي و اسلامي سازي بيش از
پيش فراهم شود.
اين عضو هيات علمي دانشگاه شيراز گفت: به منظور دستيابي به اهداف مطلوب از تمامي پژوهشگران و انديشمنداني كه در زمينه بومي سازي علوم انساني توان فعاليت دارند، دعوت مي كنيم براي تاليف كتاب و يا نوشتن مقاله به دانشگاه شيراز مراجعه كنند.
وي يادآور شد: اين همايش به طور كلي شامل جشنواره و نمايشگاهي از دستاوردهاي تحول در علوم انساني در 40 ساله گذشته انقلاب است كه 23 تا 25 آبان ماه همزمان با بزرگداشت علامه طباطبايي در دانشگاه شيراز برپا مي شود و تمامي موسسات فعال در اين حيطه، دستاوردهاي خود را ارائه مي دهند

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 719885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =