ایرنا نوشت: تارنمای اتحادیه اروپا اعلام کرد وزیران امور خارجه کشورهای عضو گروه E3/EU+3 (گروه 1+5) فردا چهارشنبه 20 سپتامبر (29 شهریور ماه) در خصوص اجرای «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام) با ایران در نیویورک دیدار می کنند.

 بر اساس اعلام تارنمای اتحادیه اروپا، ریاست این نشست با فدریکا موگرینی نماینده ارشد و مسول سیاست خارجی این اتحادیه با حضور وزرای خارجه چین، فرانسه، آلمان، انگلیس ، آمریکا و ایران خواهد بود.

تارنمای خبری اتحادیه اروپا افزود: نشست وزاری خارجه به دنبال نشست 19 سپتامبر (28 شهریورماه) در سطح مدیران سیاسی گروه EU3+3 و ایران در نیویورک به ریاست 'هلگا اشمید' که بعنوان نماینده ارشد اتحادیه اروپا برگزار شد، صورت می گیرد.

به گزارش ایرنا، وزیران امور خارجه گروه 1+5 در حالی قرار است فردا در نیویورک درخصوص برجام با یکدیگر دیدار کنند که طی روزهای اخیر شک و تردیدهایی درباره نحوه برخورد دولت دونالد ترامپ با توافق هسته ای ایران در آستانه نشست هفتاد و دومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل مطرح شده است.

تارنمای خبری آمریکایی «واشنگتن اگزمینر» دراین خصوص و در گزارشی نوشت: ترامپ در حالی برای اولین بار در نشست مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی خواهد کرد که شک و تردیدها در مورد نحوه چگونگی رسیدگی دولت وی به مسئله کره شمالی، آینده توافق هسته ای با ایران و بقای توافق نامه آب و هوایی پاریس وجود دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی ان ان که شب گذشته (دوشنبه 27 شهریورماه) از این شبکه پخش شد در مورد توافق هسته ای تصریح کرد: تنها نتیجه خروج از برجام بی اعتباری است.

رئیس جمهوری ایران دراین مصاحبه گفت : برجام یک تعهد چند جانبه بین المللی و مورد تأیید شورای امنیت سازمان ملل است. خروج از این تعهد هزینه بسیار سنگینی برای آمریکا خواهد داشت. فکر نمی‌کنم آمریکایی‌ها این هزینه سنگین را تحمل بکنند، برای یک کاری که کاملاً برای آنها بی‌خاصیت خواهد بود. خروج آنها از برجام هیچ خاصیتی برای آنها ندارد اما در عین حال اعتماد جهانی را نسبت به آمریکا به طور کلی از بین خواهد برد.

درهمین حال «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه روز گذشته (دوشنبه) در دیدار با «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا، خواستار باقی ماندن واشنگتن در توافق هسته‌ای با ایران (برجام) شد.

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب و فرمانده معظم کل قوا نیز در مراسم دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی که صبح روزیکشنبه گذشته (26 شهریورماه) برگزار شد، اظهار داشتند: هر حرکت غلط در برجام با عکس ‌العمل جمهوری‌ اسلامی مواجه خواهد .

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 708926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =