رئیس سازمان بازنشستگی شهرداری تهران می‌گوید: اصلی‌ترین دغدغه موجود در کشور که به آن دقت نمی‌شود، بحث توجه نگاه اجتماعی و فرهنگی به بازنشستگی است، در حال حاضر بیشتر به جوانان بیکار توجه می‌شود نه سالمندان.

نیو صدر: ایران به سمت سالمندی پیش‌ می‌رود. اما هنوز هرم سنی ایران، پیر نشده، معضل بازنشسته‌ها گریبانگیر دولت شده است. تا حدی که هنوز تکلیف همسان‌سازی حقوق انها مشخص نیست. از سوی دیگر چندسالی است زمزمه هایی برای افزایش سن بازنشستگی شنیده می‌شود، چیزی که البته با مخالفت ها همیشه همراه بوده است. 

در حاشیه بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و رسانه، مصطفی منتظرالمهدی رئیس سازمان بازنشستگی شهرداری تهران در غرفه گروه رسانه‌ای خبر با خبرآنلاین گفتگو کرد که در ادامه می‌خوانید:

بحث همسان سازی حقوق بازنشستگان در چه مرحله است و چه اقداماتی در این رابطه انجام شده است؟

در بحث همسان‌سازی حقوق بازنشستگان دولت پارسال لایحه را به مجلس پیشنهاد داد، بخشی از آن لایحه را مجلس مصوب کرد و دولت هم بخش دیگری از آن را مصوب کرد، در واقع بحث یخ است، تا رسید دست بازنشستگی خیلی در فیش حقوق بازنشسته ها موثر نبود، البته دولت هم مشکلات خودش را دارد و این توجه متاسفانه مخدوش ماند، اما سازمان بازنشستگی شهرداری توانست آن بخشی که دولت تصویب کرده را اجرائی کند، در صورتی که هنوز خیلی از سندیکاها نتوانستند آن را اجرائی کنند. اصلی‌ترین دغدغه موجود در کشور که به آن دقت نمی‌شود، بحث توجه نگاه اجتماعی و فرهنگی به بازنشستگی است، در هر خانواده ما جوان بیکار داریم و یک بازنشسته که کسی او را تحویل نمی‌گیرد، من فکر می‌کنم انتظاری که از رسانه ها و خبرنگاران می‌شود داشت این است که صدای سالمندان باشند، زیرا در حال حاضر بیشتر به جوانان بیکار توجه می‌شود نه سالمندان، باید شخصیت، کرامت و حرمت بازنشسته حفظ شود، از نگاه ترحم و تحقییر به آن ننگرند، اتفاقی که در بین خانوادها خیلی کمرنگ است.

موضوع تغییر سن بازنشستگی به علت زیاد بودن سن امید به زندگی در ایران در سال‌های گذشته با مخالفت‌های زیادی روبرو شده است. شرایط برای این موضوع مهیاست؟

بیشتر وزارت کار در جریان این قضییه است و ما دستگاه های مجری هستیم، فعلا قانون جدیدی بر ما حاکم نشده است، همان قانون گذشته خدمات کشوری مبنی محاسبه سن بازنشستگی است.

47238

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 722766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • میلاد حمیدی IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
    23 0
    کجا جوان را می بینند؟ این چیزی که مشهود است اصلا کسی را نمی بینند جوان و پیر ندارد...