خانه ملت نوشت: رئیس کمیسیون عمران مجلس، راهکار ثبات قیمت مسکن را ارایه تسهیلات ارزان قیمت با عاملیت بانک های مختلف خواند و گفت: در حال حاضر توازنی میان عرضه و تقاضای مسکن برقرار نیست.

محمدرضا رضایی ، با انتقاد از وضعیت فعلی بازار مسکن، گفت: در حال حاضر عرضه و تقاضای مسکن همگن نبوده و با یکدیگر توازن ندارد که این موضوع خود به رشد قیمت ها در این بخش دامن زده است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تولید مسکن در کشور به نسبت عرضه آن پایین است، افزود: در بهترین شرایط بیشتر از 300 هزار واحد مسکن در کشور تولید نمی شود در حالی که تقاضا در حدود 700تا یک میلیون واحد مسکونی است که این اختلاف آماری خود عامل بسیاری از مشکلات در این حوزه است.

کاهش تولید بحران مسکن را رقم زد

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه کاهش تولید مسکن و بحرانی شدن وضعیت بازار در این حوزه در طی سال های اخیر رخ داده است، تصریح کرد: با توجه به شرایط فعلی بازار باید تولید مسکن به هر نحوی در دستور کار قرار بگیرد که یکی از این راه ها ارایه تسهیلات ارزان قیمت است.

رضایی با اشاره به برخی تحرکات رخ داده در بازار مسکن، گفت: جنب و جوش رخ داده در بازار مسکن به دلیل اجبار مردم است یعنی مردم راهی جز خرید مسکن پس از دوره طولانی رکود بازار نداشته از این رو به بازار ورود کرده اند.

عدم ارایه تسهیلات ارزان رشد قیمت مسکن را در پی دارد

وی با یادآوری افزایش قیمت مسکن در ماه های اخیر، افزود: افزایش قیمت مسکن با شرایط فعلی ادامه خواهد داشت و پیش بینی ما این است که اگر دولت به سمت پرداخت تسهیلات ارزان قیمت نرود همچنان رشد قیمت، بازار را درگیر خواهد کرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: ورود بانک ملی در حوزه تسهیلات دهی مسکن اقدام مناسبی بود که می تواند به رشد ارایه وام در این بخش کمک کند از این رو اگر این موضوع ادامه داشته باشد می تواند به ثبات قیمتی در بازار مسکن امیدوار بود.

رضایی افزود: در حوزه عمل نیز باید دولت از عاملیت بانک های مختلف در حوزه تسهیلات دهی در بخش مسکن حمایت تا مسکن از انحصار یک بانک مشخص خارج شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه شرط توفیق بانک ها در ارایه تسهیلات مسکن و بهبود شرایط ارایه وام  ارزان قیمت است، گفت: با تسهیلات دهی قیمت مسکن تثبیت خواهد شد در غیر این صورت افزایش قیمت حتمی است.

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 744506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 25
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی A1 ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    33 1
    رشد قیمت مسکن اگر صورت گرفته باشد بخاطر هجوم دلالان وسرمایه داران کلان برای سود جویی است.وتنها راه مقابله با این موضوع وضع مالیاتهای سنگین به تمام اشخاصی که چندین ملک دارند میباشد.وگرنه قشر کارمند وکارگر که توان خرید خانه حتی با وام را نیز ندارند.
    • بی نام IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
      16 0
      دقیقا همینطوره اگر بجای تمرکز رو بخش تقاضا روی بخش عرضه فشار وارد میشد این وضعیت نمیشد
    • شمسایی A1 ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
      14 0
      تحلیل رئیس کمیسیون عمران مجلس کاملا اشتباه و جهت دار است به این دلیل که تورم در سالهای گذشته باعث حباب کاذب در قیمت و ناتوانی خریدار در ورود به بازار مسکن شد و دولت و مجلس با تحلیل اشتباه نظیر همین اشتباهی که این بنده خدا دوباره داره میکنه به جای از بین بردن حباب قیمتی سعی کردند با دادن تسهیلات مردم را به بازار بیاورند ولی گرفتن یک وام یکصد میلیونی برای آپارتمانی که میدانیم قیمت آن کاذب است برای خریدار مطلوبیتی نداشته و ندارد بنابراین عرضه از تقاضا بیشتر شد و این موضوع قیمت ها را در بخش مسکن کاهش داد دقیقا عکس چیزی که ایشون می گویدو مردم هم هیچ وقت به گفته ایشون مجبور نخواهند شد مسکن گران بخرند این توهین به شعور مردم است که می گویید مجبور می شوند گران بخرند
  • مهدی A1 ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    13 0
    با این موضوع مخالفم سیاست دولت در جهت رونق اقتصادی در حوزه مسکن با کاهش نرخ سود بانکی و عدم تولید مسکن در چهار سال اخیر به بهانه خانه های خالی درست نبوده است .وضعیت مسکن از شمال تهران تا جنوب تهران را از لحاظ قیمت و نوع ساخت بررسی بفرمایید افزایش قیمت مسکن یعنی ما در اقتصاد بد عمل کردیمما هنوز آمار درستی از عرضه و تقاضا نداریم و همچنین نظارت هم نداریم
  • بی نام EU ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    13 0
    رشد قیمت به خاطر هجوم دلالان و افراد نادان به بازار هست و اگه دولت بخواد کنترل کنه با وضع مالیات میتونه راحت اینکارو انجام بده ولی همه چی دلال بازی هست تو اینجا و مردم روز به روز فقیرتر میشن متاسفانه
  • بی نام IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    4 13
    متاسفانه قیمت آپارتمان در تهران خیلی تغییر کرده است و نمیدونم تا کجا ادامه خواهد داشت . دولت باید یه فکری برای افزایش قیمت ملک کند وگرنه افزایش چشمگیری را در پیش خواهیم داشت .
  • بی نام IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    14 0
    این آقا خودش داره میگه تقاضا بیشتر از عرضه شده بعد میگه باید تسهیلات ارزان قیمت بدیم و در نتیجه بخش تقاضا باز هم تقویت میشه و عرضه همونطور دست یه سری سودجو میمونه و باز گرونتر میشه و عملا باز هم خریدار ضرر میکنه و فروشنده سود میبره..بلد نیستید مدیریت کنید دست از سر این بازار بردارید.
    • نوری A1 ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
      19 1
      باور کن اینا همینطوری با پارتی بازی و سهم خواهی و باند و باند بازی میرن مقام و منصب میگیرن هیچ کدوم از مسئولینی که در مورد مسکن نظر میدن سواد ندارن
  • بی نام IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    6 0
    الان آخرش چی شد بالاخره خوب که چی راهکار چیه. وقتی نماینده مردم تو مجلس میاد میگه افزایش قیمت حتمیست چه توقعی از املاکی و سایرین هست
  • بی نام A1 ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    13 1
    این حرفا چیه؟ کدوم تقاضا؟ کدوم کمبود عرضه؟ اصلا تقاضایی هستش که بخواد کنبود عرضه وجود داشته باشه
  • بی نام IR ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
    3 5
    آپارتمان 30 درصد افزایش قیمت داشته . یه فکری برای این بازار بکنید . کنترل کنید قیمت ها رو خسته شدیم
  • ناشناس IR ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
    9 0
    قیمت مسکن طی 30 سال گذشته در بعضی مناطق بطور تقریبی 1000 برابر رشد کرده درحالی که میانگین قیمت کالاها در همین مدت بطور تقریبی 330 برابر شده یعنی قیمت مسکن بطور تقریبی 3 برابر نرخ تورم رشد کرده و این امر به خاطر سرکوب قیمت مواد مصرفی مردم و محصولات تولیدی کارخانه ها توسط تعزیرات و عدم کنترل قیمت ساختمان با ابزارهای مالیاتی رخ داده است از طرفی چون نرخ کمیسیون مشاورین املاک تابعی از قیمت ملک میباشد و با افزایش قیمت ملک درآمد مشاورین عزیز افزایش می یابد این عزیزان تاکنون هیچ تلاشی در زمینه متعادل کردن قیمتها انجام نداده اند همه این عوامل به اضافه جوسازی بعضی رسانه ها در نبود شفافیت دست به دست هم داده و به شکل گیری حباب قیمت کمک کرده اند .
  • بی نام IR ۰۴:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
    7 0
    اگر وامی که بانک مسکن می دهد سنجیده شود .اینکه حدود ده تا بیست درصد قیمت خانه نخواهد بود . ثانیا بعد از ده تا پانزده سال برگشت همین وام دو برابر و نیم خواهد بود. و اتفاقا همین عملکرد در بیست سال گذشته باعث بالا رفتن قیمت مسکن شده است کسی که قبلا ده تومان وام گرفته و امروز که تسویه میکند بیست تومان تسویه کرده .و باتوجه به اینکه خانه مستهلک هم شده باشد این افزایش قیمت وام را با توجه به نرخ تورم سال های گذشته حدودا بیست سال به قیمت همان خانه اضافه می کند و لذا باعث گرانی مسکن می شود .
  • بی نام IR ۰۴:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
    9 0
    مشکل مسکن فراتر از رکوده. به نظر من صنعت مسکن ورشکستس.وحالا حالاها به رونق بر نمیگرده.
  • بی نام IR ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
    15 0
    مسکن توی ایران گرونه و بی کیفته ما یه کشور جهان سومی هستیم با حقوق و امکانات کمتر از جهان سومی ولی قیمت مسکن داره به کشورهای اروپای و امریکا نزدیک میشه و این واقعا مسخرست. دلیل رکود بی پولیه مردمه.بعد قیمت اهن و مصالح سه برابر شده و به زودی قیمت ها بالا میره
  • بی نام IR ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
    1 3
    من الان سه ماهه وام مسکن یکم اماده شده اما اصلا واحد زیر ۱۵ سال برای فروش تو بازار نیست
  • بی نام IR ۰۵:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
    10 0
    اهای ایها الناس فهمیدن این مطلب اینقدر سخته که مسکن به دلیل گرانی بیش از حد در رکود اقا درامدها را با مخارج و قیمت مسکن و درصد سود بانک مسکن مقایسه کنید تا بفهمید.وقتی 80 میلیون وام میگیری که تازه 14 میلیونش صرف خرید اوراق باید بشه و تازه باید 192 میلون فقط سودشو بدی ایا این ظلم به مردم نیست.
  • بی نام IR ۰۵:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
    14 0
    با توجه به اتفاقاتی که در آینده ی نزدیک در ایران خواهد افتاد و شرایط محیط زیستی و بی ابی قیمت زمین و مسکن سقوط خواهد کرد
  • بی نام IR ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
    3 4
    مادربخش مسکن چرا باید یه دوره رکود ویک دوره جهش داشته باشیم؟این به فرهنگ خرید خود مابرمی گرده که همه باهم می خریم وباهم می فروشیم هر خانواده ای نیاز به مسکن وسرپناه داره به نطرمن هرکسی هروقت توان خرید یه خانه هرچند کوچک روپیدا کرد باید بخره منتها نمی خریم میگیم واسه چی بخریم موقعی که قیمتش بالا نمیره؟چون خودما به مسکن نگاه سرمایه ای داریم.
  • بی نام IR ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
    9 0
    اولویت خروج مسکن از رکود شرایط اقتصادی جامعه هست که با توجه به وضعیت بد کسب و کار و درآمد و همچنین بالا رفتن هزینه های زندگی در ایران نسبت به درآمد بعید به نظر میرسه که مسکن از رکود خارج بشه
  • بی نام IR ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
    1 5
    اصلا بحث تقاضا و بحث رونق نیست وقتی شهرداری عوارضش رو هزار درصد اضافه میکنه وقتی پارکینگ پونزده میلیون تومنی میشه چهل و پنج میلیون تومن وقتی آهن هزار و پونصد تومنی میشه سه هزار و دویست تومن وقتی سنگ هفتاد هزارتومنی میشه دویست هزار تومن وقتی کنتور آب یک میلیون تومنی میشه چهار میایون تومن وقتی قیمت کلنگی سی درصد اضافه میشه وقتی قیمت دلار پنجاه درصد اضافه میشه و به نسبت اون قیمت جهانی آپارتمان با قیمت اون در ایران فاصله پیدا میکنه
  • بی نام IR ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
    6 0
    ونق را گرانی مسکن و ثبات قیمت را به رکود و نیز حدود ده سال است که میگویم ما سالانه به یک میلیون مسکن نیاز داریم در صورت با توجه به نرخ زاد و ولد در کشور از دهه 60 تا 70 که هم اکنون درزمان تشکیل خانواده هستند می بینیم که کاهش چشمگیری داشتیم و همچنین غیر از مشکلات اقتصادی به مشکلات اجتماعی نیز باید اشاره کرد که از جمله تشکیل ندادن خانواده یا همان موج افزایش مجردها میباشد
  • بی نام IR ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
    9 0
    قیمت زمین و به طبع اون مسکن در ایران‌به واسطه درآمدهای نفتی فراوان ادوار گذشته و بیماری هلندی اقتصاد شدیدا حبابی است.
  • بی نام IR ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
    28 0
    بدلیل کاهش قدرت خرید مردم چنین اراده ای چه در مردم و چه در دلالان وجود ندارد چرا که دلالان هم می دانند در بازاری که خریدار مصرفی توان ورود ندارد امکان ماهیگیری نخواهند داشت.
  • کارشناس مسکن A1 ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
    0 0
    بازار مسکن به زودی از حباب قیمتی خارج خواهد شد و به قیمت سابق باز می گردد