جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان سیاهکل با حضور فرماندار، مشاور جوان فرماندار، شهردار سیاهکل، شهردار دیلمان، روسای ادارات عضو ستاد جوانان شهرستان و نماینده سمن های شهرستان در محل فرمانداری سیاهکل برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ فرماندار سیاهکل در این نشست ضمن تسلیت به مناسبت حادثه کشتی نفتکش سانچی و اشاره به در پیش داشتن ایام دهه فجر و گرامیداشت یاد و نام خاطره شهدای انقلاب اسلامی، گفت: مشکل امروز ما مشکل اقتصادی است و با استفاده درست از منابع، مواهب و امکانات موجود و تلاش همه جانبه رفع این مشکل دور از انتظار نیست.

رضا اسلامی به طرح پایلوت روستای فاقد بیکار فشتال اشاره کرد و اظهار داشت: در صدد ایجاد حدود ۲۵۰ شغل دراین روستا هستیم و روسای ادارات باید از جوانان و طرح های خوب در سطح شهرستان استقبال کنند و به اجرا برسانند.

وی بر نقش سازمان های مردم نهاد در ایجاد اشتغال تاکید کرد و گفت: ما نباید بر مشکلات مردم بیافزاییم و بر گره ها، گره دیگری بزنیم، مسئولان باید گره گشای مردم باشند و از تمام پتانسیل ها استقبال کنند و در جای خود با حمایت از آنان در ایجاد اشتغال و عمل به اقتصاد مقاومتی کوشا باشند .

عالی ترین مقام دولت در سیاهکل ضمن گرامیداشت دومین سالگرد برجام تصریح کرد: برجام پیروزی در مچ اندازی با کشورهای بزرگ دنیا بود و باید نهایت استفاده را از بحث حقوقی و دستاوردهای برجام داشته باشیم.

اسلامی یکی از دستاوردهای برجام را از بین بردن تحریم های همه جانبه و نابودی اهرم فشار استکبار جهانی از شورای امنیت سازمان ملل و اجماع پوشالی خود ساخته جهانی بر علیه ملت ایران دانست و گفت: اگر برجام رخ نمی داد خسارات زیان باری بر سرزمین ما وارد می شد که جبران آن بسیار سخت بود.

فرماندار سیاهکل کم هزینه ترین و سود آورترین سرمایه گذاری را در بخش جوانان دانست و گفت : با استفاده از منابع انسانی، صنعت گردشگری و همکاری سمن ها می توانیم نرخ بیکاری را به صفر برسانیم و هدف ما نیز پس از موفقیت در اولین روستای بدون بیکار، شهرستان بدون بیکار خواهد بود که کار دشواری است، اما باید تا حصول نتیجه مطلوب با تمام قوت به تلاشمان ادامه دهیم.

رضا اسلامی با توجه به اختصاص تسهیلات برای جوانان در صندوق دولت، تصریح کرد ما در بخش تسهیلات ازدواج نباید جوانان را در همین ابتدای زندگی مشترکشان در بانک‌ها سرگردان کنیم، بنده تذکراتی در این قبیل به روسای بانک های شهرستان داده ام .

وی اینکه مسافر و توریست به استان گیلان می آید و ماندگاری در استان ندارد و هزینه ایی نیز در استان نمی کند را ضعف دستگاه های اجرایی دانست.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 748104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =