۰ نفر
۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰
سایتی که برای خفت‌گیری راه افتاد

یکی از قربانیان خفت‌گیری بعد از این تجربه ناخوشایند اقدام به راه‌اندازی یک وبسایت می‌کند تا سایر کسانی که مورد خفت‌گیری واقع شده‌اند، تجربیاتشان در این وب‌سایت ثبت کنند.

شیوا جمالی: «روز شنبه ۲۳ آبان ماه ۱۳۹۴ من و دوستم در حال پیاده‌روی از سمت میدان انقلاب به سمت تقاطع نواب بودیم که نرسیده به خیابان ولیعصر سه نفر با قمه و چاقو به سمت ما حمله کردند.قمه را بر روی گردن دوستم گذاشتند و من هم نتوانستم فرار کنم و روی زمین افتادم. با دسته قمه یک نفر به من ضربه می زد و نفر دیگر هم با لگد با پهلوی من می کوبید تا گوشی موبایلم را از من بگیرند، که به زور بالاخره گوشی را به آنان دادم.دوستم هم مجبور شد کوله پشتی خودش را باز کند و لپ تاپ، گوشی موبایل، مودم وایرلس، دو عینک طبی و کوله پشتی stm خودش را به زورگیران داد. متاسفانه بعد از اینکه وسایل ما را گرفتند، به راحتی در خیابان قدم می زدند و کمی جلوتر سوار یک پراید شدند و از محل فرار کردند.»

این روایت یکی از قربانیان خفت‌گیری است که به گفته خودش تا به حال چندین بار صابون خفت‌گیرها به تنش خورده است.

پویا کندری بعد از آخرین باری که مورد حمله خفت‌گیرها قرار می‌گیرد، تصمیم می‌گیرد تا وب‌سایت خفت‌گیری را طراحی کند تا سایر کسانی که از آنها خفت‌گیری شده است، این تجربه ناخوشایند را در این وبسایت ثبت کنند.

او درباره این سایت نوشته: «ما خودمون چند دفعه تا الان در تهران جلومون رو گرفتن و ازمون با چاقو و قمه خفت گیری کردن. به همین خاطر به این فکر افتادیم که وب سایت «خفت گیری» رو درست کنیم تا از همۀ کسانی که خفت گیری شده بخوایم تا جایی و ساعتی که ازشون در تهران خفت گیری شده رو اضافه کنن. اینجوری می‌تونیم محله‌های خطرناک شهر رو ببینیم کجاها هستن و همه ببینن که چه محله‌هایی در شهرمون خطرناک هستن. امیدواریم یه روزی اونقدر امنیت در شهرمون بالا بره که ما هم این وب سایت رو تعطیل کنیم»

در سایت خفتگیری موارد خفت‌گیری به سه دسته خفت‌گیری، خفت‌گیری با قمه و کیف‌قاپی تقسیم شده و کاربران بدشانس سایت می‌توانند تجربه خفت‌گیری‌شان را شرح دهند و مکان آن را برروی نقشه ثبت کنند.

پویا کندری در حساب توییترش از جلسه مشترک با پلیس فتا خبر داده و گفته پلیس فتا از این وب‌سایت استقبال کرده است. او احتمال داده که در آینده بخش آموزشی وبسایت با هماهنگی قوه قضاییه ایجاد شود.

به گفته‌ی طراح سایت خفت‌گیری در یک ساعت بعد از راه‌اندازی وبسایت ۴۰۰ نفر به صورت همزمان در حال مشاهده وب‌سایت بودند و بازدید این سایت در کمتر از ۲۴ ساعت به بیش از ۳۰۰۰ نفر رسیده‌لست.

کاربران شبکه‌های اجتماعی چون توییتر از راه‌اندازی این وبسایت استقبال کردند و برخی از آن‌ها در توییت‌هایشان نوشته‌اند که پلیس هم می‌تواند از اطلاعات این وبسایت استفاده کند.

57۲۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 482030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    22 2
    کاری نداره اقایون خفت گیر هم نگاه میکنن کجاها تابلو شده میرن جاهای دیگه.
  • بی نام A1 ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    14 0
    خب بگید سایتش چیه دیگه :|
  • بی نام EU ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    7 0
    آدرس؟
  • م.ط EE ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    25 2
    نظرم و چاپ كن بيشتر اين دزدها ساكنين حاشيه شهرها يا مناطق محروم تهران هستن كه به خاطر بي كاري و بي پولي اومدن سمت پايتخت، بجاي راه اندازي سايت دولت بايد اشتغال ايجاد كنه اين همه پول نفت و سرمايه بجاي به يغما رفتن به جيب بعضي ها خرج ايجاد اشتغال بشه تا اين مهاجرت و جرم و جنايت كم بشه
  • علیرضا A1 ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    8 1
    چرا اینجوری خبر میذارید خب آدرس سایتم بنویسید دیگه
  • کوروش درخشان IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    10 3
    افرادی که در روز روشن جلوی چشم مردم و حتی ماموران اقدام به زورگیری و سرقت مسلحانه اعم از سرد و گرم می کنند مفسد فی الارض هستند و باید اعدام شوند... البته باید بستر ایجاد سرقت را هم از بین برد که عبارت از تحصیل رایگان وام مکفی برای اشتغال زایی ، مسکن و ازدواجو خودرو همچنین ارزان نمودن نرخ زندگی یعنی کالاها و خدمات اما نباید تا آن موقع صپبر کرد و بخاطر اروپا و آمریکا اجازه داد مجرمان جان و ناموس مردم را به لجن بکشند...
  • بی نام IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    5 1
    آدرس سايت لطفا
  • بی نام IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    3 1
    لینکی و ادرس اینترنتی چیزی می ذاشتین حداقل.
  • بی نام IR ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    3 1
    این سایت که اصلا باز نمیشهمنم رفتم تا تجربه 3 مورد خفت گیری رو که داشتم بذارم ولی هر کاری کردم سایت بالا نمیاد
  • بی نام FI ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    23 4
    پليس اگر اراده كنه يك نفر ازاين ارازل واوباش باقي نمي مونه
    • بی نام DE ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
      7 17
      پلیس می خواد ولی تا بخواند این ارازل را مجارات کنند عده ای می گند حقوق بشر به خطر افتاده
  • محمد نبوی A1 ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    6 21
    این سایت امنیت ملی رو زیر سوال می بره و یاعث ایجاد اضطراب در مردم می شه و از طرفی به سارقین هم می گه که کجا باید برن.از نظر من زد امنیت ملی هستش و می تونه بسیار خطرناک باشه .
    • ایرج A1 ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
      9 2
      حقوق بشر یعنی همین کاری که یک شهروند در کشورش انجام می دهد. امنیت ملی یعنی همین که یک شهروند به پاسداری از امنیت به مسئولان از راه های ممکن و در دسترس کمک کند. اطلاع رسانی کند. این سایت ضد اضطراب است. این سایت همدلی میان مردم و پلیس است. باور کنید اگر نگاه سیاسی را حذف کنیم رشد امنیت و تداوم آن در همین کارها و نگاههاست.
  • ایرج ضیایی A1 ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    2 1
    آفرین عالی است به اشتراک گذاشتم و ماجرای خودم را هم نوشتم. این روش یکی از راه های آسیب شناسی اجتماعی است که کمک بزرگی است به پلیس جهت بهتر شناختن مکانهای پر خطر. مکان خفتگیری خ سهروردی شمالی کوچه اندیشه دو ... ساعت 11 شب توسط دو موتور سوار
  • مسعود IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
    7 2
    من نمیفهمم چطوری از م انقلاب به سمت تقاطع نواب داشتی میرفتی که خ ولیعصر هم سر راهت بوده؟
  • بنده خدا TR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
    4 1
    سايت خفت گيري ، خفت ببخشيد از دسترس خارج شد
  • بی نام A1 ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
    0 0
    والعصر بوده نه ولیعصر...