ایسنا نوشت: از ساعاتی پیش طوفان شدید گردوخاک مشهد را فراگرفته و عبورومرور شهروندان را دچار مشکل کرده است، کارشناس مرکز مدیریت راه‌های خراسان رضوی اعلام کرد که به دنبال وزش باد شدید، شعاع دید رانندگان در تعدادی از جاده استان به 50 تا 100 متر رسیده است.

هادی معتمدی گفت: در جاده مشهد- سرخس، مشهد- آزادراه باغچه، مشهد- فریمان، مشهد- چناران، مشهد- کلات، باغچه- نیشابور و چناران- قوچان وزش باد شدید گزارش شده است.

 ادامه داد: البته وزش باد و کاهش دید رانندگان به صورت مقطعی در حد 2 یا سه دقیقه گزارش شده است. در محور احمدآباد- باغچه وزش باد به تازگی آغاز شده است و در مسیر مشهد- تربت حیدریه وزش باد گزارش نشده است.

کارشناس مرکز مدیریت راه‌های استان گفت: پیش‌بینی می‌شود وزش باد، بیشتر شهرستان‌های استان را در برگیرد.منطقه خراسان، این وضعیت در حالی شهر مشهد و برخی از نقاط دیگر استان را با مشکل مواجه کرده که اداره‌کل هواشناسی استان در اطلاعیه شماره 18 خود وقوع وزش باد شدید در غالب نقاط استان (در برخی نقاط توأم با گردوخاک) را برای امروز و فردا پیش‌بینی کرده بود.

در این اطلاعیه نسبت‌به احتمال بروز خسارات احتمالی این طوفان گردوخاک هشدار داده و گفته شده است:

«نفوذ و گسترش جریانات شمالی سرد و نسبتاً مرطوب از بعدازظهر امروز تا اواخر هفته جاری، کاهش دما را به‌طور میانگین 8 تا 10 درجه سانتیگراد را در سطح استان در پی خواهد داشت. همچنین از عصر امروز تا اواسط روز چهارشنبه افزایش ابرناکی در سطح استان و بارش‌های رگباری به‌خصوص در نواحی شمال و شمال غرب استان پیش‌بینی می‌شود.

از این‌رو، با توجه به کاهش دما، توصیه می‌گردد گلخانه‌ها، مرغ‌داری‌ها و دامداری‌ها نسبت‌به تنظیم دمای محیط، همچنین کشاورزان (خصوصاً صیفی‌کاران) جهت جلوگیری از خسارات احتمالی تمهیدات لازم را به‌عمل آورند».

باتوجه به تراکم ریزگردها و برای جلوگیری از مشکلات تنفسی و...، توصیه می‌شود کودکان، سالمندان، مادران بارادار و افراد دچار مشکلات تنفسی و قلبی و عروقی از رفت‌وآمد در فضای بیرونی اجتناب کرده و سایر مردم نیز برای پیشگیری از مشکلات احتمالی از ترددهای غیرضروری در سطح خیابان‌ها و معابر دوری کنند.

 

42238

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 718065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =