در روز قدس سال ۶۱، ۸۰ همدانی در محل نماز جمعه این شهر به شهادت رسیدند

براثر بمباران هوایی و ناجوانمردانه دشمن بعثی در روز قدس سال 61، 80 نفر از زنان، کودکان و مردان همدانی به شهادت رسیدند و بیش از یک هزار نفر نیز مجروح شدند.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از همدان ؛ دقیقا در روز قدس سال 61 نمازگزاران شهر همدان پس از راهپیمایی باشکوه روز قدس در ورزشگاه آزادی که پس از آن حمله خونبار به شهدای قدس تغییر نام یافت جهت اقامه نماز جمعه جمع شده بودند که ناگهان در حمله ددمنشانه هوایی صدام حسین، زمین سبز ورزشگاه رنگ خون به خود گرفت.


25 تیرماه سال 61 است و به تاریخ قمری آخرین جمعه رمضان همان سال، روز قدس است و مردم مؤمن و روزه دار همدانی همزمان با راهپیمایی کنندگان این روز درسراسر کشور از خانه های خود برای حضور در راهیمایی این روز بزرگ بیرون آمده اند.

از میدان امام خمینی(ره) و خیابان های منتهی به آن راهپیمایی خود را آغاز می کنند تا به نزدیکی میدان آرامگاه بوعلی می رسند که به یک باره شاهد صدای انفجار و دود می شوند و فریادهای الله اکبر که به آسمان برمی خیزد.

هواپیماهای عراقی چندین نقطه از این شهر را که هنوز پدافند هوایی در آن مستقر نشده بود از جمله محله سبدبافان، محله قلعه سبزی و خیابان منتهی به آرامگاه باباطاهر را بمباران کردند

جمعیت انبوه به محل اقامه نماز رسیده و در صفوف به هم پیوسته آماده اقامه نماز جمعه که خطیب نماز جمعه وقت آن روز، آیت الله نوری همدانی است، در وسط های سخنان او بار دیگر صداهای مهیب هواپیماهای عراقی به اوج می رسد و بخش شمالی ورزشگاه و بیشتر صفوف ابتدایی نمازگزارن بمباران می شود.

مگر می شود ادعای مسلمانی داشت و نمازگزاران را به خاک وخون کشید؟! تاریخ کربلا باز تکرار می شود، پیکرهای تکه تکه شده، سجاده های خونین، تسبیح های از هم گسسته شده، آن طرف دستی از کتف بانویی آویزان شده و درآغوش مادر جان می سپارد.

تغییر نام ورزشگاه آزادی به ورزشگاه شهدای قدس

بعد از آن حمله ناجوانمردانه از سوی آیت الله نورهمدانی به عنوان نماینده امام در همدان سه روز عزای عمومی اعلام می شود و پس از آن بود که ورزشگاه آزادی نام خود را به شهدای قدس تغییر داد تا در تاریخ انقلاب اسلامی برای همدانی این واقعه مهم بیش از پیش ماندگار باشد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 679414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =