فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل لرستان در همایش اخلاق و رسانه در جمع خبرنگاران گفت:یادگیری اجتماعی و ارتباط با دیگران از جمله حقوق اجتماعی استان است و طبق آیات و روایات نیز زندگی بشر شامل سه بخش است:کار، عبادت وتفریح و تفنن می باشد و بعد ارتباط گیری و تفنن از جمله خصوصیات شاخص رسانه است که آگاهی، ارتباط، سرگرمی و تفریح را برای آحاد جامعه تامین می کند.

به گزارش خبرآنلاین لرستان،سردار کشکولی رسانه را عاملی فرامرزی و فرا جناحی عنوان کرد که در تحقق آموزش و برقراری ارتباط از مرزهای جغرافیایی نیز فراتر می رود.

وی در خصوص وجود گرایشات حزبی در رسانه ها تصریح کرد:تعجب می کنیم رسانه ای جناحی باشد! شایسته رسانه نیست که محدود به دعواهای جناحی و گرایشات متعصبانه حزبی شود به هر حال هر کشوری یک سری خطوط قرمز دارد که لزوما هم این خطوط دینی نیست و گاهی اجتماعی و سیاسی ست و هیچ شخصیت حقیقی و حقوقی حق تعرض به آن را ندارد.

سردار کشکولی تاکید کرد:اصحاب رسانه در راستای دفاع از حق نباید محدود به جناح ها باشندو موظفند بی طرف مواضع را پوشش دهی و بررسی کنند ومسلما نادیده گرفتن حق در شان آنها نیست.

وی تکمیل کرد: البته می پذیریم هر رسانه ای فکر سیاسی خاصی داشته باشد اما مبرهن است رسالت رکن چهارم دموکراسی نسبت به احقاق حق وشیوه صحیح تنویر افکار عمومی ثابت و مشترک است.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل اهمیت رسالت رسانه در افکار عموم را به شمشیری دولبه تشبیه کرد که نیاز به مدیریت صحیح دارد و افزود: ماهیت رسانه همچون انواع کتاب،تلویزیون و اینترنت دو وجهی ست.به عنوان مثال رسانه هم می تواند در عین حال احساسات عاشقانه، عواطف و نشدنی ها را پوشش دهد و هم شاخصه های آزادی و امنیتی ملت ها را بیان کند.

وی خاطر نشان کرد:اهمیت این رکن به قدری ست که غفلت از آن می تواند خطرناک هم باشد و موجب عدم رشد و پیشرفت یک ملت شود.

سردار کشکولی در خاتمه خطاب به اصحاب رسانه تصریح کرد: رسانه این قابلیت را دارد که دشمنی ها را نیز دامن بزند به عنوان مثال عمده فعالیت ها و اهداف شیطانی گروهک های داعش هم اکنون از طریق رسانه و اینترنت شکل می گیرد لذا با این اوصاف در راستای حفظ امنیت وتامین سلامت روانی جامعه، مسوولیت اصحاب رسانه بسی خطیر تر است و باید با چشم بینا و بررسی کامل جوانب در پوشش دهی و آگاهی بخشی  کوشا باشند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 679526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =