زن هنرمند چند ماه پس از مرگ برنده جایزه شد

هلن دانمور با دهمین مجموعه شعرش با عنوان «درون موج» (Inside the Wave) چند ماه پس از مرگ برنده جایزه کتاب کاستا شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هلن دانمور نویسنده و شاعر سرشناس که تابستان گذشته در اثر ابتلا به سرطان درگذشت، به عنوان یکی از پنج برنده جایزه کتاب کاستا معرفی شد.

او کتاب «دورن موج» را اندک زمانی پیش از مرگ به پایان رساند و در آن به سیر در مرز میان زندگی و مرگ پرداخت. داوران جایزه کاستا این مجموعه شعر را «دستاورد بزرگ و نهایی» دانمور توصیف کرده‌اند.

در این میان جایزه کاستا برای بهترین رمان اول یک نویسنده به گیل هانیمن و رمانش با عنوان «النور اولیفنت خوب است» اهدا شد. هانیمن در این رمان داستان فردی را روایت می‌کند که از رویدادی ناگوار در کودکی نجات یافته است. این رمان قرار است در اقتباسی سینمایی با عنوان «سلام آفتاب» روی پرده سینما دیده شود.

جایزه کاستا برای بهترین رمان نیز به چهارمین رمان جان مک‌گرگور با عنوان «انبار ۱۳» اهدا شد که داستان تاثیر از دست دادن یکی از اعضای خانواده بر زندگی چند نفر را روایت می‌کند.

«در روزهای بارانی» بهترین کتاب زندگینامه از نظر داوران این دوره از جایزه کاستا بود. ربکا اسکات در این کتاب زندگی خود و خانواده‌اش را در یک فرقه‌ مسیحی بنیادگرا روایت کرده است.

کاترین راندل نیز برای کتاب «کاوشگر» جایزه بهترین کتاب کودک کاستا را از آن خود کرد. این کتاب درباره ماجراجویی در جنگل‌های بارانی آمازون است.

هر کدام از این پنج برنده جایزه‌ای نقدی به مبلغ ۵ هزار پنده دریافت خواهند کرد. آن‌ها در رقابت با ۶۲۰ اثر برنده این جوایز شدند.

در نهایت یکی از این پنج اثر در روز ۳۰ ژانویه به عنوان کتاب سال کاستا برگزیده خواهد شد.

منبع:‌ بی‌بی‌سی/ ۲ ژانویه

58241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 742901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =