ایسنا نوشت: رئیس‌جمهوری آمریکا در اولین سال حضورش در کاخ سفید بیشتر درباره خودش توئیت کرده است تا آمریکا.

تجزیه و تحلیل پرس اسوسیشن از توئیت‌های دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا از زمان روی کار آمدن نشان می‌دهد او در بیش از ۲۰ درصد از توئیت‌ها از ضمیر اول شخص و یا نام خودش استفاده کرده است که این بیش از میزان توئیت‌ها درباره کشوری است که هدایتش به او واگذار شده است.

او همچنین بیش از آنچه سایر رهبران مهم جهان که حساب توئیترشان مورد بررسی قرار گرفت، درباره خودش توئیت کرده است. این آمارها نشان می‌دهد آمریکا و رسانه‌های آن به مسائل سیاستگذاری در فعالیت ترامپ در رسانه‌های اجتماعی اولویت دارد و حملات او علیه رسانه‌ها و جوک‌هایش علیه کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی نزد کاربران توئیتر بسیار محبوب بوده است.

علاوه بر این، او از ۱۳۷۹ علامت تعجب در سال اول ریاست جمهوری خود استفاده کرد و این یعنی در هر سه توئیت، دو بار از علامت تعجب استفاده شد. رئیس‌جمهوری آمریکا تنها در روز کریسمس ۱۰ بار از علامت "تعجب" در سخنانش استفاده کرد و سه پیام هم در تبریک کریسمس برای دنبال‌کنندگان خود این علامت را استفاده کرد.

ترامپ همچنین به صورت گسترده‌ای رسانه‌ها را "اخبار جعلی"، "منسوخ"، "ناصادق" و "فاسد" توصیف کرد که اندکی بیش از ۱۰ درصد توئیت‌های او را تشکیل داد. پیام‌های تشکر در ۱۶۸ پیام که حدود هشت درصد کل را تشکیل می‌داد، دیده ‌شد.

اولویت ترامپ پس از انتشار پیام‌هایی درباره خودش، کشوری بود که هدایت آن را در دست دارد. اشاره به واژگان "آمریکا"، "آمریکایی"، "ایالات متحده آمریکا"، "ایالات متحده" یا "کشور بزرگ ما" تنها بیش از ۱۸.۱ درصد از کل توئیت‌های او بود. 

مساله بهداشت و درمان و مهاجرت گرچه محور سال اول ریاست جمهوری او در نظر گرفته می‌شود اما به ترتیب، تنها پنج درصد یا به عبارتی ۱۱۸ توئیت و چهار درصد یعنی ۸۷ توئیت درباره آن منتشر شد. همچنین اصلاح مالیاتی که ترامپ با تمرکز بر آن توانست رای موافق سنا را بگیرد، تنها در ۵.۵ درصد توئیت‌ها به آن اشاره شده بود.

اظهارنظر درباره امور سایر کشورها یکی از مولفه‌های اصلی سرگمی توئیت‌بازی ترامپ بوده است. او ۳.۱ درصد به روسیه اشاره کرد که بیشترین حد در میان سایر کشورهاست و پس از آن کره‌شمالی با ۳ درصد و چین با ۱.۹ درصد قرار گرفتند.

در مقایسه سایر رهبران جهان با ترامپ که ۴۴۷ توئیت یا ۲۰ درصد درباره خودش نوشته است، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه هفت درصد (۲۶۶ توئیت) و ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا ۴۱ درصد (۱۰۳ توئیت) داشته‌اند. باراک اوباما، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا هم در دوره حضورش در کاخ سفید ۱۹ درصد یا ۱۵۲ توئیت از مجموع ۷۹۴ پیامش درباره خودش بوده است.

49310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 745982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
    2 1
    دمش گرم به مردمش داره خدمت مي كنه و سه سال ديگه با همه بديش خودش رو ميسپاره دست راي مردم نه اينكه خوشش بياد و مادالم العمر رهبري امريكا رو دست بگيره
  • بی نام DE ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
    0 1
    درصد ترامپ که فقط ۱ درصد از اوباما بیشتره. درضمن درصدش نصف تررا می هست. ترامپ انسان بزرگواری هست که برای حق مردم امریکا و بنیانگذاران ان کشور زیبا تلاش می کند. قلب من با ترامپ است و هیچ چیزی ذره ای از ارادتم به این مرد تاریخساز کم نمی کند.