کتاب «رازهای جدایی: سینمای اصغر فرهادی» نوشته سعید عقیقی توسط انتشارات روزنه منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، كتاب «رازهای جدایی: سینمای اصغر فرهادی» نوشته سعید عقیقی به تازگی توسط انتشارات روزنه منتشر شده است. عكس روی جلد را حبیب مجیدی گرفته و محمدعلی حیدری مجری طرح آن است.

این کتاب در فصل ابتدایی در قالب کلیات، راه‌های تکامل فیلم‌سازی فرهادی را بررسی می‌کند و سپس با تاکید بر حرکت ساختار کلاسیک بر بستری واقع‌گرایانه در هفت فیلم سینمایی فرهادی طی هفت فصل، رابطه‌ چند وجهی فرمول‌های کلاسیک و الگوهای واقع‌گرایی را می‌کاود.

در این كتاب آمده است:

«واقع‌گرا یا کلاسیک؟ مساله این است. آیا شایسته است که مدام از تفاوت واضح این دو مکتب سخن بگوییم یا در جست‌وجوی امکان هم‌آمیزی‌ِشان به فیلم‌ها رجوع کنیم؟ چه خواهد شد اگر قهرمان مفلوک یک فیلم واقع‌گرایانه در معمایی هیچکاکی گرفتارشود؟ یا چه خواهد شد اگر معمای مرگ زنی حل شود و معمای زندگی دیگران لاینحل بماند؟ چه می‌شود اگر معنای تجاوز و هویت متجاوز، انگیزه‌ انتقام را تغییر دهد و چه می‌شود اگر رازهای  جدایی، بیش از دلایل پیوند اهمیت داشته باشد؟ چه می‌شود اگر معمایی کلاسیک بر زمینه‌ داستانی واقع‌گرا روایت شود، و چه خواهد شد اگر محور این جست‌وجو، سینمای اصغر فرهادی باشد؟

كتاب «رازهای جدایی: سینمای اصغر فرهادی» در 230 صفحه و به قیمت 22500 تومان توسط انتشارات روزنه منتشر و روانه بازار كتاب شده است.

57244

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 746008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =