خبرگزاری صداوسیما نوشت: نویسنده کتاب « آتش و خشم» گفت: خیلی دوست داشتم موفقیت غیرمنتظره ی ترامپ را روایت کنم اما آنچه دیدم خلافش را ثابت کرد.

به گزارش بی بی سی، مايکل وولف در پاسخ به اين پرسش که آيا هدف شما از نوشتن اين کتاب به زيرکشيدن رئيس جمهور ترامپ بود گفت: «خير ، کاملا بر عکس. من با ذهني شفاف و خالي از هر گونه تعصب و جانبداري وارد کاخ سفيد شدم و واقعا تمايل داشتم کتابي بنويسم که در آن موفقيت غيرقابل انتظار دونالد ترامپ روايت شده باشد اما چيزي که در کاخ سفيد مشاهده کردم خلافش را ثابت کرد. آنچه که من با چشمان خود ديدم و درک کردم اين بود که ترامپ کاخ سفيد را از نزديک ترين افراد به خود انباشته کرده و همين افراد به شدت نگران عملکرد او هستند.»

مايکل وولف در پاسخ به اين ادعاي ترامپ که او (وولف) را هرگز نديده و با گفتگو نداشته است گفت: « نزديک به 7 ماه در کاخ سفيد بودم و نزديک به 20 سال است که دونالد ترامپ را مي شناسم. نخستين بار که در کاخ سفيد به او مراجعه کردم و از او خواستم مرا به عنوان ناظر در کاخ سفيد بپذيرد تصور مي کرد دارم درخواست کار مي کنم. اما به او گفتم خير مي خواهم کتابي بنويسم. هنگامي که درخواستم را شنيد چهره اش به گونه اي تغيير کرد که انگار هيچ علاقه اي به کتاب ندارد. اما پذيرفت و من جواز ورود به کاخ سفيد را دريافت کردم و تقريبا با همه کارکنان ارشد دولت او به گفتگو نشستم.»

وولف گفت در مجموع سه ساعت با ترامپ گفتگو داشته که در موقعيت هاي متفاوت در جريان تبليغات، در حين آغاز به کار دولت ترامپ و در نخستين سال رياست جمهوري او اتفاق افتاده است.

وي در پاسخ به اين پرسش که آيا استيو بنن (تدبيرگر ارشد پيشين کاخ سفيد) مي تواند بدون در اختيار داشتن پايگاهي همچون پايگاه اينترنتي بريت بارت نيوز به رويارويي با ترامپ ادامه بدهد يا خير نيز گفت: «استيو تدبيرگري توانمند است و پيش بيني مي کنم او اکنون دارد گزينه هاي خود را بررسي مي کند و هنگامي که با او درباره ي اين کتاب گفتگو مي کردم احساس کردم دارد بررسي مي کند چگونه حساب شده راه خود را از رئيس جمهور جدا کند ، صادقانه بگويم ، استيو بنن ، دونالد ترامپ را احمق مي داند.»

وولف در پاسخ به انتقادهايي که از روايت هاي بيان شده در کتابش مي شود گفت هدفم اين بود خواننده آنچه را که خودم در کاخ سفيد ديده و درک کرده ام دريافت کند و لذا راه تفسير و نقد بيشتر را باز گذاشته ام.

کتاب «خشم و آتش؛ درون کاخ سفيد ترامپ» نوشته ي مايکل وولف ، نگاهي عميق دارد به آنچه که نزديکان ترامپ دارند انجام مي دهد. جاي شگفتي نيست که اين کتاب خشم و عصبانيت کاخ سفيد را بر انگيخته است. وولف در اثر خود به ناکارآمدي مزمني مي پردازد که در قلب دولت ترامپ ريشه دوانيده است. نگاه عمقي نويسنده ي خشم و آتش به ناشايستگي دولتمردان کنوني کاخ سفيد آنقدر گزنده و دردآور است که دونالد ترامپ ، رئيس جمهور آمريکا دستور مي دهد از انتشار کتاب جلوگيري شود. با اين وجود کتاب آتش و خشم در همان چاپ نخست به پرفروش ترين درآمريکا تبديل شده و نويسنده ضمن تاکيد بر درستي روايت هاي داستان ، علت اين درستي و دقت را دسترسي بي سابقه و گسترده اي بيان مي کند که او به عناصر داخلي و خودي ها در کاخ سفيد داشته است.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 746071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =