۰ نفر
۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۲

رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا در اظهاراتی یک نقل قول مهم و یک اتهام را تکذیب کرده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده که در اظهاراتی عجیب به روزنامه وال استریت ژورنال گفته بود که با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی رابطه خوبی دارد، این گفته خود را به شدت تکذیب کرد و این رسانه خبری را به دروغگویی متهم کرد. همچنین ترامپ در خصوص جنجال نژادی اخیری که در سطح جهانی به راه انداخته است گفت که من نژادپرست نیستم!

در همین مورد رویترز نوشت: ترامپ در واکنش به گزارش روزنامه وال استریت ژورنال موضع سرسختانه گرفته است و می گوید: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای اظهارات منتسب به وی در یک روزنامه آمریکایی مبنی بر این که "رابطه بسیار خوب" با رهبر کره شمالی داشته، رد کرد.


 رئیس‌جمهور آمریکا روزنامه وال‌استریت ژورنال را به نقل قول اشتباه از او متهم کرد.

ترامپ در توئیت‌هایی گفت که به این روزنامه گفته بوده "من احتمالا می‌توانستم رابطه‌ای خوب با کیم جونگ اون داشته باشم". وی تاکید کرد که در سخنانش از جمله شرطی استفاده کرده که تفاوت بسیار زیادی با آنچه منتشر شده ایجاد می‌کند.

همزمان کاخ سفید بخشی از فایل صوتی مصاحبه ترامپ را منتشر کرد. وال‌استریت ژورنال نیز فایل صوتی خود را از این مصاحبه منتشر کرده که هر یک با استناد به آن از روایت خود دفاع کرده‌اند.

این اظهارنظر ترامپ اهمیت زیادی پیدا می‌کند زیرا هرگونه اشاره به اینکه ارتباط مستقیم میان این دو رهبر وجود داشته یک تغییر بزرگ در کمپین فشارهای تحت رهبری آمریکا علیه پیونگ یانگ به وجود خواهد آورد.

این دو رهبر در مقابل انظار عمومی علیه یکدیگر توهین‌ها و تهدیدهایی را مطرح کرده‌اند و ترامپ سال گذشته میلادی رهبر کره شمالی را "مجنون" و "مرد موشکی" توصیف کرده بود و کیم جونگ اون نیز رئیس‌جمهور آمریکا را "عقب مانده" و "بیمار روانی" خوانده بود.

ترامپ روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران در فلوریدا در پاسخ به اینکه برای حل مناقشه کره شمالی چه کار خواهد کرد، ‌گفت: ما باید ببینیم چه اتفاقی می‌افتد.

او به نشست‌های آتی اشاره کرد که احتمالا منظورش مذاکرات برنامه‌ریزی شده میان کره شمالی و کره‌ جنوبی بوده است.

وی گفت: امیدوار هستیم که همه چیز به خوبی به پیش برود. ما مذاکرات بزرگی را در پیش‌رو داریم و می‌دانید که بازی‌های المپیک قرار است برگزار شود و خیلی چیزها می‌تواند اتفاق بیفتد.

ترامپ در مصاحبه‌ای که وال‌استریت ژورنال منتشر کرده در پاسخ به اینکه آیا با رهبر کره شمالی صحبت کرده گفت: من نمی‌خواهم در این باره اظهارنظر کنم. من نمی‌گویم که صحبت داشته‌ام یا نداشته‌ام‌. من تنها می‌خواهم که اظهارنظر نکنم.

به گزارش خبرآنلاین دونالد ترامپ در واکنش به این گزارش روز گذشته توئیت کرد: «مشخص است من چنین حرف‌هایی را نزدم. من گفتم که احتمالا می‌توانستم رابطه‌ای خوب با کیم جونگ اون داشته باشم. خوشبختانه ما فایل گفت‌وگوها با خبرنگاران را ضبط می‌کنیم و آنها می‌دانند که من دقیقا منظورم چه بوده و چه چیزی گفتم. آنها فقط می‌خواهند یک داستان بنویسند. اخبار دروغ!»

 



یک مقام کاخ سفید گفت: تاخیر در به چالش کشیدن گزارش وال‌استریت ژورنال، نتیجه تلاش نافرجام برای وادار کردن این نشریه به اصلاح گزارش خود بوده است.

این مقام اظهار داشت: دلیل تاخیر ما در پاسخ‌دهی این بود چون ما چندین تماس و پست الکترونیکی با وال‌استریت ژورنال مطرح کردیم و از آنها خواستیم یک اصلاحیه منتشر کنند اما آنها از این کار سرباز زدند و ما نیز شفاف سازی خودمان را انجام دادیم.

نژادپرست نیستم!



در همین حال دونالد ترامپ در پی جنجال دیگری که این روزها به راه انداخته است درباره اظهاراتش که کشورهای آفریقایی را "چاه مستراح" خوانده بود، گفته است که نژادپرست نیست.

 رئیس‌جمهور آمریکا هفته پیش در جریان نشستی فراجناحی در کاخ سفید درباره اصلاح سیستم مهاجرتی آمریکا از این اصطلاح استفاده کرده بود.

او اکنون به خبرنگاران گفته است: من نژادپرست نیستم. هرگز با کسی که به اندازه من کمترین نشانه نژادپرستی در او باشد، مصاحبه نخواهید کرد.

ترامپ افزود، آماده است به توافقی درباره حمایت از مهاجرانی که وارد آمریکا شده‌اند و نیز فرزندان‌شان دست یابد.

این اولین بار است که رئیس‌جمهور آمریکا مستقیما به اتهام نژادپرستی در این زمینه واکنش نشان می‌دهد.

او در باشگاه بین‌المللی گلف "وست پام بیچ" در فلوریدا با خبرنگاران کاخ سفید صحبت کرد.

این جنجال زمانی شروع شد که گزارش‌هایی در رسانه‌هایی آمریکایی ظاهر شد که بر اساس آن ترامپ در جلسه‌ای در کاخ سفید با حضور جمهوری خواهان و دمکرات ها پرسیده بود: چرا این همه آدم از این کشورهای چاه مستراح به اینجا می آیند؟

سناتور دموکرات، دیک دربین رئیس‌جمهوری آمریکا را به استفاده از زبانی "آکنده از نفرت، زننده و نژادپرستانه" در جریان آن ملاقات متهم کرد.

چند عضو جمهوری‌خواه کنگره که در جلسه حاضر بودند، از جمله کرستین نیلسن، وزیر امنیت ملی، گفته‌اند که به یاد ندارند رئیس‌جمهوری چنین حرفی زده باشد.

با این حال، لیندزی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه شنیدن چنین اظهاراتی را تکذیب نکرد.

او گفت: در پی اظهارات رئیس‌جمهور، من حرفم را دیروز مستقیما به او زدم. رئیس‌جمهور و همه کسانی که حاضر بودند، می‌دانند من چه گفتم و برداشتم چیست.

هیئت اتحادیه آفریقا در واشنگتن پیشتر اعلام کرده بود، کشورهای عضو این اتحادیه با ابراز انزجار نسبت به سخنان توهین‌آمیز ترامپ خواستار عذرخواهی وی شدند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، در بیانیه هیئت اتحادیه آفریقا آمده است: هیئت اتحادیه آفریقا این اظهارات دونالد ترامپ را شدیدا محکوم می‌کند و خواستار پس گرفتن این سخنان و همچنین عذرخواهی ترامپ نه فقط از آفریقایی‌ها بلکه از تمام آفریقایی تبارهای سراسر جهان شده است.

به گزارش خبرآنلاین، اظهارات سخیف ترامپ درباره رنگین پوستان به شدت جامعه جهانی را خشمگین کرد، شبکه های اجتماعی فعالین حقوق بشر و فعالین آزدی های مدنی و جنبش های تبعیض نژادی در سراسر جهان به شدت این اظهارات را محکوم کردند و خواستار عذرخواهی رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا شده اند این در حالی است که مقامات بین الملل هم از طریق توئیتر به این مساله واکنش نشان داده اند و آن را محکوم کرده اند.

49310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 746160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =