ایسنا نوشت: سناتور مک‌کین رویکرد تقابلی رئیس‌جمهوری آمریکا در قبال رسانه‌ها را محکوم کرد و از کنگره خواست تا از روزنامه‌نگاران سراسر جهان محافظت کند.

جان مک‌کین، رئیس کمیته سرویس‌های مسلح سنای آمریکا در مطلبی برای واشنگتن پست نوشت: این تلاش‌های ترامپ چه او بخواهد چه نخواهد مورد نظارت دقیق رهبران خارجی قرار می‌گیرد که از کلمات او استفاده می‌کنند تا یکی از "ارکان اصلی" دموکراسی را ساکت کنند.

مک‌کین رفتار دولت ترامپ با روزنامه‌نگاران را "در بهترین حالت، ناسازگار و در بدترین حالت ریاکاری" توصیف کرد، خصوصا زمانی که بحث محکوم کردن حملات علیه رسانه‌ها در خارج به میان می‌آید.

رئیس کمیته سرویس‌های مسلح سنا همچنین به سایر رهبران خارجی اشاره کرد که از واژه شبه ابداعی ترامپ که همان "اخبار جعلی" است برای توصیف پوشش‌ رسانه‌ای که از نظر خودشان نامناسب است، استفاده کردند.

مک کین گفت، رهبران خارجی که از این عبارت استفاده می‌کنند کار فعالان خارجی برای بیان مخالفتشان را سخت‌تر می‌کند.

او از کنگره خواست تا متحدان آمریکا را به بازنگری سیاست‌هایشان با هدف تضمین آزادی مطبوعات ترغیب کند و کمک خارجی برای حمایت از رسانه‌های خبری مستقل در نظر گرفته و خشونت علیه روزنامه‌نگاران را محکوم کند.

مک‌کین گفت: ما نمی‌توانیم از نقش دیرینه آمریکا به عنوان" مدافع حقوق بشر و اصول دموکراتیک در سراسر جهان" عقب‌نشینی کنیم.

مطلب مک‌کین پیش از سخنرانی سناتور جف فلیک، از جمهوری‌خواهان ایالت آریزونا منتشر شد که قرار است در سخنانی ترامپ را بابت اینکه برچسب "دشمن مردم" به رسانه‌ها زده است، مورد انتقاد قرار دهد. فلیک که ژانویه آتی مدت خدمتش به پایان می‌رسد و از سنا بازنشسته می‌شود، احتمالا این واژه‌گزینی ترامپ را با استفاده جوزف استالین، دیکتاتور شوروی از این عبارت مقایسه کند.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 746767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =