شکست توطئه سکوت در سایه همبستگی اسلامی

تردیدی نیست که اسرائیل خطر مشترک برای کشورهای اسلامی و بلکه جوامع بشری است. توطئه و دسیسه همواره همراه بشر بوده و خنثی کردن توطئه سکوت، خود نیازمند مبارزه متحدانه و یکپارچه جوامع اسلامی علیه توطئه گران می باشد.

رهبر معظم انقلاب اسلامي‌ در ديدار ميهمانان شرکت کننده در سيزدهمين اجلاس بين المجالس کشورهاي اسلامي، با تأکيد بر اينکه دنياي اسلام بايد در مسائل اساسي با صراحت و با صداي بلند سخن و موضع خود را بگويد، کلید واژه مهمی تحت عنوان "توطئه سکوت" را مطرح کرده و به نمایندگان مجالس کشورهای اسلامی توصیه کردند که "نگذارید شما را نادیده بگیرند و با توطئه سکوت مسائل اصلی و مهم دنیای اسلام نادیده گرفته شود." ایشان همچنین یکی از مصادیق توطئه سکوت را موضوع فلسطین خوانده و دفاع از فلسطین را وظیفه همه دانستند .

پس از پیروزی انقلاب اسلامی و رشد جریان اسلام‌خواهی با محوریت دفاع از آرمان آزادی فلسطین، دستگاه تبلیغاتی غرب با استفاده از  عنصر رسانه بخصوص در فضای مجازی، سعی کرد با "توطئه سکوت" مسئله فلسطین را به حاشیه ببرد. اگرچه این توطئه بعد از نامگذاری آخرین روز جمعه ماه رمضان به عنوان روز جهانی قدس بنابه فرمان امام خمینی(ره) تضعیف شد، اما اغلب رسانه‌های مکتوب، دیداری و شنیداری غرب، در مسیر کمرنگ جلوه دادن انتفاضه مردم فلسطین و همچنین سرپوش نهادن بر جنایات صهیونیسم در سرزمین های اشغالی، به میدان آمدند. از این پس، دولت‌های غربی بخصوص آمریکا با دخالت سلطه گرایانه در مدیریت اطلاعات، ضمن اجرائی نمودن توطئه سکوت، از دسترسی آزاد مردم جهان به جریان صحیح اخبار جلوگیری کردند و با تحریف ، سانسور  و یا سکوت خبری ، تحولات فلسطین را در جهت منافع رژیم صهیونیستی تبیین و تحلیل نمودند.  در واقع "امپریالیسم رسانه ای"‌  تلاش کرد با ‌ابزار‌ها و تکنیک‌های خاص از بیان واقعیات در مورد فلسطین، پرهیز کرده و افکار عمومی را به گونه‌ای جهت دهد که اهداف رژیم اشغالگر محقق گردد.

متاسفانه برخی از کشورهای مسلمان نیز در مسیر "توطئه سکوت، قرار گرفته، مرعوب شدند و یا به دلیل وابستگی سران این کشورها به استکبار و صهیونیسم جهانی ، حمایت از آزادی فلسطین و قدس شریف را به فراموشی سپردند. این کشورها  نه تنها در مقابل جنایات اسرائیل سکوت کردند بلکه خود نیز عامل فشار بر نیروهای مبارز و انقلابی همچون حماس و حزب الله لبنان شدند.

در واقع "توطئه سکوت" باعث شد که حتی سازمان‌های بین‎المللی اسلامی نظیر سازمان همکاری های اسلامی نیز به علت وابستگی به عوامل استکبار  و بخصوص حکام آل سعود، نتوانستند به وظیفه خود عمل کنند و  در جهت منافع دشمنان اسلام عمل کردند.

امروز در حالی‌که ترامپ، بیت المقدس را پایتخت رژیم اشغالگر اعلام کرده و حکام آل‌سعود با احیای معیارهای جاهلیت، همراه با امریکا و اسرائیل، در جهت نادیده گرفتن آزادی قبله اول مسلمین هستند،  نخبگان مسلمان و کشورهای اسلامی باید سکوت خود را بشکنند و با روشن کردن افکار عمومی و فعال سازی نهادهای بین‏الملل اسلامی از جمله سازمان همکاری اسلامی ،مجمع بین‏المجالس اسلامی و انجمن حقوق بشر اسلامی، توطئه های استکبار علیه مردم فلسطین را خنثی نمایند.

امروز  سکوت و صبر در برابر تصمیمات نابخردانه ترامپ، خصوصا از سوی علما و نخبگان امت اسلامی نتیجه‌ای جز تامین منافع دشمنان اسلام نخواهد داشت.

چاره درد این مشکل بزرگ، فراخوان رهبر انقلاب به اتحاد و انسجام اسلامی و  استفاده‌ ابزارهای علمی همچون رسانه‌ و اعمال فشار همه جانبه در زمینه های اقتصادی، سیاسی علیه رژیم اشغالگر و حامیان آن می باشد.

تردیدی نیست که اسرائیل خطر مشترک برای کشورهای اسلامی و بلکه جوامع بشری است. توطئه و دسیسه همواره همراه بشر بوده و خنثی کردن توطئه سکوت، خود نیازمند مبارزه متحدانه و یکپارچه جوامع اسلامی علیه توطئه گران می باشد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 746895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =