این روزها خیلی‌ها در رد و انکار سلبریتی‌ها می‌نویسند. و بیش از همه دوستان اصولگرا.

حضور پررنگ سلبریتی ها در مناطق زلزله زده باعث شده که دیگر حسابی آش شور شود و اعتراض خیلی ها را برانگیزد. در موارد زیادی هم حق با دوستان معترض است.

قرار نبود سلبریتی ها حضورشان این قدر در جامعه پررنگ شود. ولی شده است. و بیش از همه کسانی مقصر چنین اوضاعی اند که روزگاری اعتراض صاحب این قلم و امثالهم را به هیچ می گرفتند. کسانی که گمان می کردند می توان از همین سلبریتی ها استفاده احسن کرد. نگاهی که روزگاری در پی سینمای اسلامی بود و حتی روزگاری پیشنهاد فوتبال اسلامی را می داد. سلبریتی ها از دل آن نگاه بیرون آمدند.

حضرات می خواستند ناکارآمدی هایشان را با حضور فوتبالیست ها و شومن ها و کاراته بازها و هنرپیشه ها در عرصه های مختلف مذهبی و سیاسی و اعتقادی جبران کنند. یادم هست در یکی از سال ها هنگام افطار یک چهره مشهور را می آوردند در تلویزیون تا ملت ایران را به سوی رستگاری هدایت کند. رسما فوتبالیست ها و هنرپیشه هارا نشاندند جای علمای دین. روز قدس می شد یکی از هنرپیشه های تلویزیونی را که کاری جز خنداندن خلق خدا نداشت می آوردند تا اثبات کند که رژیم غاصب صهیونیستی چه کوفتی است، تا من و شما مجاب شویم در راهپیمایی روز قدس شرکت کنیم.

باری، مقصر این وضعیت رقت بار آنانیند که فضا را برای آدم های فهیم و دلسوز و هنرمند در رسانه ها و جامعه تنگ کردند و در عوض با این خیال خام که سلبریتی ها خطری برای کسی ندارند به تبلیغ بیست و چهار ساعته آن ها پرداختند. بهترین ساعات پخش برنامه های تلویزیونی را به آن ها اختصاص دادند و از آن جایی که خیال می کردند خریدن رای و نظر دیگران کار بسیار راحتی است فکر می کردند این کارها یک جورهایی سرمایه گذاری انسانی است و بعدها هرجور که دلشان بخواهد می توانند از این بندگان خدا استفاده کنند.

غافل از آن که نمی توان یک جوان بیست ساله را یک شبه به پول و شهرت رساند و بعد از او متوقع بود همانند حکیمان سالخورده رفتار کند. نمی توان راه را بر هنرمندان و متفکران بست و جاده را برای شومن ها و قهرمان های زرد هموار کرد و آن گاه نالید که چرا چنین است و چنان.

این سلبریتی ها در غیاب چه کسانی سر برآوردند؟ وقتی آن بنده خدایی را که بغ بغو می کند و هیچ هنری جز از درخت بالارفتن و شکلک درآوردن ندارد به دلایل مضحک سیاسی بر اسطوره موسیقی ایرانی ترجیح می دهید و برایش بزرگداشت و نکوداشت و پاسداشت برگزار می کنید توقع دارید در هنگام زلزله و مصیبت چه اتفاقی بیفتد؟

همین رفتارهای جلف این موجود ترحم برانگیز را در زلزله اخیر با رفتارهای آن بزرگمردانی که کنسرت باشکوه به یاد بم را برگزار کردند مقایسه کنید تا بدانید چه بر سر فرهنگ این سرزمین آوردید. البته این را هم از یاد نبریم که برخی از همین سلبریتی ها به مراتب از کسانی که بام تا شام شعارهای انقلابی سر می دهند و خود را مدافع مردم محروم و پابرهنه جا می زنند و فوتبالیست های مشهور را بابت شهرت و ثروتشان نکوهش می کنند، شریف ترند. فرمود: گواه عاشق صادق در آستین باشد. همین زلزله اخیر به خوبی تفاوت جوهره وجودی آن فوتبالیست مشهور و این مدعی انقلابی گری را به خوبی نشان داد. فتامل.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 731016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
    2 0
    عالی
  • بی نام IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
    0 4
    تو خوبی انتقاد کردن خیلی راحته.
  • بی نام IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
    4 0
    فوق العاده عالی بود.
  • حسین A1 ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
    0 0
    اوهوکی. مگه دروغ میگن؟؟ سلبریتی با مسکن مهر مده دیگه