مدل توانمندسازی و توسعه کسب و کارهای خرد در محلات هدف به منظور ایجاد اشتغال برای ۷۰۰ نفر در استان اردبیل اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ قاسم رحیمی در جلسه کمیته ارتقای اقتصادی مشارکت‌های مردمی و تسهیلات در بافت‌های ناکارآمد شهری استان اردبیل اظهار داشت: در راستای ایجاد اشتغال برنامه‌های مختلفی توسط این اداره کل در محلات هدف شهرستان‌های اردبیل، پارس‌آباد، خلخال و مشگین‌شهر اجرا می‌شود.

وی اجرای طرح کارورزی برای دانش آموختگان دانشگاهی، بکارگماری جویندگان کار از طریق مراکز کاریابی غیردولتی، حمایت مالی از طریق پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی، آموزش‌های عمومی و تخصصی کارآفرینی، ارتقای مهارت‌های شغلی از طریق آموزش مهارت‌های فنی، تاسیس و راه‌اندازی تعاونی، اجرای مدل توانمندسازی و توسعه کسب و کارهای خرد در محلات هدف را از برنامه‌های مهم در استان اردبیل عنوان کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: در صورت تامین اعتبار مورد نیاز، اجرای این برنامه‌ها با همکاری دستگاهکهای مربوطه در محلات هدف، عملیاتی شده و شاهد آثار و نتایج مثبت از اجرای این طرح خواهیم بود.

رحیمی تصریح کرد: مدل توانمندسازی و توسعه کسب و کارهای خرد در محلات هدف با سه محور ایجاد مرکز توسعه محلی‌، ایجاد گروه‌های همبسته کسب و کار و ایجاد صندوق توسعه محلی اجرا می‌شود که در صورت اجرایی شدن منجر به اشتغال 700 نفر در محلات هدف خواهد شد.

اقبال عباسی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اردبیل نیز در این جلسه با تاکید بر لزوم مشارکت دستگاه‌های اجرایی در اجرای برنامه‌های اقتصادی و اجتماعی این کمیته در محلات هدف بیان کرد: مدل توانمندسازی و توسعه کسب و کارهای خرد مورد بحث در این جلسه در استان کرمان نیز اجرا شده و می‌توان با برنامه‌ریزی و شناسایی توانمندی‌های محلی اقدامات موثری در محلات هدف انجام داد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 697452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =