۰ نفر
۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۳

برای ایجاد امنیت لازم برای صاحبان خانه های مسافری و گردشگرانی که از این خانه ها استفاده می کنند فعالیت خانه های مسافری این شهرستان باید شکل قانونی به خود گرفته و ساماندهی شوند.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل، فریدون بابایی در جلسه کارگروه گردشگری خلخال گفت: برای ایجاد امنیت لازم برای صاحبان خانه های مسافری و گردشگرانی که از این خانه ها استفاده می کنند فعالیت خانه های مسافری این شهرستان باید شکل قانونی به خود گرفته و ساماندهی شوند.

وی از ورود بیش از 200 هزار گردشگر در سال جاری به خلخال و افزایش زمان ماندگاری گردشگران در این شهرستان نسبت به سال های گذشته خبر داد.

او گفت: هر چند اقامت گردشگران در خانه های مسافری توجیه قانونی ندارد و خانه های مسافری با کاربری مسکونی نمی تواند به عنوان اقامتگاه گردشگر مورد استفاده قرار بگیرد ولی با توجه به حجم بالای گردشگران و محدودیت اتاق در هتل ها و اقامتگاه های رسمی مسافر در این شهرستان چاره ای جز ساماندهی خانه های مسافری برای رعایت مسائل امنیتی ، اجتماعی و پیشگیری از سرقت و یا هرگونه حوادث احتمالی ناشی از سوء استفاده افراد سود جو و فرصت طلب نیست.

وی با اشاره به آمادگی یک شرکت گردشگری خلخال برای اجرای طرح ساماندهی خانه های مسافری و شناسایی 47 خانه مسافری از سوی اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خواستار همکاری اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل در صدور مجوز لازم برای این شرکت برای اجرای این طرح در خلخال شد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: تاکنون 170 خانه مسافری در سرعین و سایر شهرستان های استان از سوی جامعه مراکز اقامتی استان ساماندهی و شناسنامه دار شده اند.

قادر تقی زاده افزود: بلحاظ احتمال حذف آئین نامه مربوط به ساماندهی خانه های مسافری در دولت جدید بدلیل مغایرت آن با قانون کاربری واحدهای مسکونی مورد استفاده برای امور تجاری همچون مسافرگیری ، ساماندهی خانه های مسافری به صورت موقت از سوی جامعه مراکز اقامتی صورت گرفته و هر گونه تغییرات در این زمینه و غیرقانونی شدن فعالیت خانه های مسافری در آینده دور از انتظار نیست.

شهرستان خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در جنوبی ترین منطقه استان اردبیل در همسایگی استان های آذربایجان شرقی ، زنجان و گیلان واقع شده و وجود 12کیلومتر مرز مشترک با استان سرسبز گیلان ، جاده زیبا و جنگلی خلخال به اسالم ، مناطق نمونه گردشگری الماس ، چشمه ازناو ، چشمه میرعادل بولاغی اندبیل ، امامزاده عبدلله کلور ، جاده زیبای خلخال به شاهرود ، آبشار نره گر روستای هدف گردشگری اسبو ، آبشار سفیداب روستای لرد ، آبشار سجن بخش شاهرود ، آبگرم روستای تیل ، روستاهای هدف گردشگری کزج ، نمهیل ، برندق و خمس همراه با جاذبه های طبیعی و تاریخی خلخال را به یکی از شهرستان های گردشگرپذیر استان اردبیل و کشور تبدیل کرده است.

تفرجگاه اندبیل ، چشمه های ازناو و میرعادل ، آبشار ، قلعه کیلوان ، کاروانسرای چنارلق ، کاروانسرای شاه عباسی ، پل تاریخی پردیس و بنای چهار گوش از مناطق گردشگری شهرستان خلخال است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 697902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =