شهرداری تهران در نظر دارد بخشی از سرای محلات که در هر محله برپاشده را برای سوادآموزی به زنان بی‌‎سواد با هدف کاستن از مشکلات اقتصادی و معیشتی آنها اختصاص دهد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، یکی از اساسی ترین دلایل مشکلات اقتصادی، معیشتی و اجتماعی در بین زنان سرپرست خانوار، بی سوادی یا پایین بودن سطح تحصیلات آنهاست.
بی سوادی باعث می شود تا این اقشار دسترسی به مشاغلی با درآمد بالا و مکفی را نداشته باشند و این مسئله به خودی خود باعث افزایش مشکلات آنها در حوزه های مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی می شود. شهرداری تهران در نظر دارد برای کاستن از مشکلات این اقشار کارگاههای نهضت سواد آموزی را در سرای محلات و مدارس منطقه شرق تهران برگزار کند..
در این راستا، شهردار منطقه 7 واقع در شرق تهران اعلام کرد: کلاس های نهضت سواد آموزی با هدف کاهش بیسوادی و ترویج فرهنگ سواد آموزی ویژه بزرگسالان زیر 49 سال در سطح منطقه 7برگزار می شود.
سمیه حاجوی با اشاره به اینکه مسأله بی سوادی یکی از مهم ترین مسائل جامعه بشری است و به حداقل رساندن آن، عامل موثری در کاهش مشکلات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ... است، گفت: کاهش نرخ بی سوادی در منطقه، افزایش و سرعت بخشیدن به فعالیت های سوادآموزی و تشویق و ترغیب سوادآموزان یکی از ضرورت های اجتماعی است.
شهردار منطقه 7 تاکید کرد: علاقمندان به سوادآموزی که سن آنها زیر 49 سال است می توانند با مراجعه به سرای محلات دهقان -گرگان، خواجه نظام الملک، سبلان و همچنین مدارس سطح منطقه مشخصات و مدارک خود را جهت درج در سامانه نهضت سواد آموزی ارائه داده و با توجه به راهنمایی های مسئولین اقدام به شرکت در کلاسها کنند.
او با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این کلاس ها رشد فرهنگی و بهبود شرایط اجتماعی محله، ارتقای سطح سواد شهروندان است، عنوان کرد: باید با تشویق وهدایت افراد محروم از سواد جهت ثبت نام و شرکت در کلاس های سوادآموزی در بیداری و باسوادی شهروندان منطقه سهیم باشیم.
برپایه این گزارش این برنامه افراد بزرگسال بالای 49 سال را نیز شامل می شود که متقاضیان می توانند به سرای محلات نامبرده برای شرکت در کلاس ها مراجعه کنند.
46231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 738603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =