نماینده ادوار مجلس از قوه قضائیه خواست با کسانی که شعارهای نشدنی می‌دهند برخورد کند. او این شعارها را مصداق خرید رای می‌داند.

حسین دهدشتی در گفت‎وگو با خبرآنلاین درباره بیان شعارهای پوپولیستی از سوی کاندیداهای ریاست‌جمهوری که هیچ دولتی نمی‌تواند آنها را محقق کنند و تاثیر آن بر اعتماد مردم به نظام، گفت: بدعتی در کشور گذاشته شده و چون در زمان خودش به خوبی با آن برخورد نشده، عوارض آن برای ما مانده است.
وی افزود: اگر در آن زمان مجلس، سیستم‌های قضایی و سیستم‌های نظارتی برخورد لازم را انجام می‌دادند کار به اینجا نمی‌رسید. اما متاسفانه به این دلیل که مردم در موضوع معیشت گرفتار هستند برخی فکر می‌کنند با شعارهای پوپولیستی می‌توانند آنها را فریب دهند اما به اعتقاد بنده مردم بسیار فهیم هستند.
مدیرکل دفتر برنامه ریزی و هماهنگی روابط دولت و مجلس گفت: البته ممکن است برخی از مردم تحت تاثیر این شعارها قرار بگیرند. اما در مجموع مردم فهیمی داریم.
نماینده سابق مجلس با تاکید بر اینکه شعارها تأثیراتی دارند، گفت: باید با این شعارها و و فرهنگ‌سازی غلطی که می‌شود برخورد شود. بر اساس قانون خرید و فروش رای ممنوع است. اما برخی شعارها نوعی خرید رای مردم محسوب مي‎شود. به اعتقاد من قوه قضاییه باید با این شعارها برخورد کند. کسی که وعده بدون پشتوانه و عقبه کارشناسی مي‎دهد، باید با برخورد قوه قضاییه مواجه شود.
دهدشتی گفت: مجلس نیز باید به موضوع ورود کند تا از این پس کسانی که این شعارها را می‌دهند در صلاحیت آنها تجدید نظر شود. قطعا باید در لایحه قانون جامع انتخابات این موضوعات لحاظ شود.
27213

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 663690

برچسب‌ها