ایسنا نوشت:معاون مدیرکل دفتر وام‌ها، مجامع و موسسات بین‌المللی می‌گوید قرارداد اعتباری 5 میلیارد یورویی بین ایران و ایتالیا امضاء شده است که پروژه‌هایی با اولویت ایجاد اشتغال می‌توانند از این خط اعتباری استفاده کنند.

خرمی با اعلام این خبر که عصر امروز یک قرارداد خط اعتباری 5 میلیارد یورویی میان ایران و ایتالیا به امضاء رسید گفت: در ملاقات امروز بعدازظهر محمد خزائی معاون وزیر اقتصاد و رییس کل سازمان سرمایه‌گذاری با وزیر اقتصاد ایتالیا این قرارداد به امضاء رسیده است و این قرارداد مسیر تعاملات اقتصادی دو کشور را توسعه خواهد داد.

وی درباره جزئیات آن گفت: این خط اعتباری در تمامی پروژه‌های کشور قابل استفاده هستند و پروژه‌هایی که نیاز ارزی دارند یعنی می‌خواهند از خارج از کشور خرید کالا و تجهیزات انجام دهند، می‌توانند برای استفاده از این خط اعتباری اقدام کنند. البته این کالاها باید در خدمت کشور باشد و اشتغال ایجاد کند. لذا وزارتخانه‌ها و بخش‌های مختلف با توجه به قوانین و مقررات مختلف کشور از جمله قانون برنامه و بودجه می‌توانند برای استفاده از این خط اعتباری اقدام کنند. بدیهی است که این 5 میلیارد یورو به ارقام مختلفی می‌شکند تا پروژه‌های مختلف از آن استفاده کنند. 

وی تاکید کرد: دولت مصر است که حتما بخشی از منابع این خط اعتباری در اختیار پیمانکاران و صنعتگران ایرانی قرار گیرد که اشتغال بیشتری ایجاد می‌کنند تا ان‌شاءالله نیاز کشور برطرف شود.

او همچنین توضیح داد: طرف ایتالیایی در مورد اینکه کدام بخش از این خط اعتباری استفاده کنند، محدودیت ندارد و تصمیم‌گیری با طرف ایرانی است.

 

35224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 745268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =