۰ نفر
۱۸ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۳:۴۸

روز هفتم آوریل مصادف با 18 فروردین به عنوان روز جهانی بهداشت تعیین گردیده است و هر سال بمنظور تاکید و توجه کشورهای عضو سازمان بهداشت جهانی به مشکلات پیش روی سلامت جامعه جهانی یک موضوع انتخاب می شود که بر جسته ترین اولویت بهداشت عمومی می باشد.امسال به موجودات کوچک، تهدید بزرگ (Small creatures; big threat) پرداخته شده یعنی بیماری های منتقله از ناقلین(Vector-borne diseases )


شعار سال 1393 (2014) با عنوان " vector-borne diseases" " بیماری های منتقله بوسیله ناقلین" به بیماری های منتقله بوسیله ناقلین اختصاص یافته است تا با افزایش آگاهی درباره تهدید و بیماری های منتقله از راه ناقلین موجب تحریک خانواده ها و جوامع برای حفاظت از خود شود.

ناقلین موجودات زنده کوچکی مانند پشه ها، ساس ها، شپش ها، کنه ها و... می باشند، که می تواند بیماری را از فردی به فرد دیگر و از جایی به جای دیگر منتقل نمایند.

ناقلین می توانند سلامت ما را در خانه و در زمان سفر در معرض خطر قرار دهند. آن ها نه تنها باعث انتقال بیماری ها می شوند بلکه حضور برخی از ناقلین به عنوان انگل های خارجی یا گزش آن ها باعث سلب آسایش افراد می شود. بیماری های منتقله از ناقلین(Vector-borne diseases ) اغلب در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری و مکان هایی که دسترسی به خدمات بهداشتی مشکل است، یافت می شود. بیماری های منتقله از راه ناقلین 17 درصد بار جهانی همه بیماری های عفونی را به خود اختصاص داده است و ضرورت دارد با آن مبارزه شود (اینجا).


برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 346056

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =