امسال در هفته دولت هزار ۱۶۰ طرح عمرانی و اقتصادی با هزینه بالغ بر ۳ هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۲ هزار و ۱۸۰ نفر در این استان افتتاح و کلنگ زنی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یاسوج،سید موسی خادمی در نشست خبری با خبرنگاران بمناسبت هفته دولت با بیان این مطلب اظهار کرد: طرح های یاد شده شامل ۲۴۸ مورد پروژه عمرانی و ۹۱۲ طرح اقتصادی است.

خادمی بیان کرد: پروژه‌های عمرانی افتتاحی هفته دولت سال ۹۶ در این استان را ۲۲۵ مورد با سرمایه گذاری افزون بر یک هزار و ۶۹۱ میلیارد ریال بوده و ۲۳ پروژه با اعتباری افزون بر ۸۵۶ میلیارد ریال نیز کلنگ‌زنی می‌شود.

وی با بیان اینکه از مجموع ۹۱۲ طرح اقتصادی در هفته دولت امسال در ۹۰۸ مورد افتتاحی و چهار طرح کلنگ‌زنی است ادامه داد: طی چهار سال گذشته افزون بر ۲۷ هزار میلیارد ریال در حوزه‌های عمرانی و اقتصادی در قالب ۲ هزار ۹۹۰ پروژه عمرانی و طرح اقتصادی در این استان سرمایه گذاری شده است.

خادمی با بیان اینکه یک هزار و ۸۳۹ پروژه و طرح عمرانی و اقتصادی از این تعداد در سه سال گذشته از دهه فجر (۹۲ تا ۹۵) بوده است ادامه داد: اعتبار طرح‌های عمرانی و اقتصادی افتتاحی و کلنگ زنی این استان در این مدت افزون بر ۲۳ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال بوده است.

وی تصریح کرد: این اعتبار مربوط به دهه فجر سال ۱۳۹۲ تا دهه فجر سال ۱۳۹۵ بوده که ۱۳ هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال آن مربوط به طرح‌های افتتاحی و ۹ هزار و ۵۹۰ میلیارد ریال مربوط به طرح‌های کلنگ زنی است.

خادمی با اشاره به اینکه در این مدت یک هزار و ۸۳۹ طرح عمرانی و اقتصادی در استان افتتاح و یا کلنگ ‌زنی شد گفت: از این تعداد طرح یک هزار و ۵۸۰ مورد عمرانی و ۲۵۹ مورد اقتصادی است.

نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: از مجموع یک هزار و ۸۳۹ طرح یک هزار و ۵۵۵ مورد عمرانی افتتاحی و ۲۸۴ مورد عمرانی کلنگ‌ زنی بوده و برای اجرای پروژه‌های عمرانی افتتاحی و کلنگ‌ زنی در سه سال گذشته ۱۲ هزار و ۵۸۰ میلیارد ریال و برای اجرای طرح‌‌های اقتصادی افتتاحی و کلنگ ‌زنی استان در این مدت ۱۰ میلیارد و ۸۶۰ میلیون ریال هزینه شده است.

خادمی با بیان اینکه ۸ هزار و ۹۸ فرصت شغلی از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵ با افتتاح و یا کلنگ‌ زنی این یک هزار ۸۳۹ طرح عمرانی و اقتصادی در استان ایجاد شد، افزود: یک هزار و ۱۶۰ مورد از این طرح‌های افتتاحی و آماده اجرا مربوط به هفته دولت امسال بوده که طی روزهای آینده به طور رسمی افتتاح و کلنگ زنی می‌شوند.

وی با تشریح دستاوردهای سفر رئیس جمهوری و هیئت دولت به کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: ۴۶ مصوبه در حوزه‌های راهسازی، بهداشت و درمان، کشاورزی، آب و فاضلاب، علمی و فرهنگی و توسعه شهری برای سال‌های ۹۵ و ۹۶ با اعتباری افزون بر ۹ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال در این سفر داشتیم.

خادمی با اشاره به اینکه پنج هزار و ۸۹۰ میلیارد ریال از این میزان اعتبار برای سال ۹۵ و سه هزار و ۷۷۰ میلیارد ریال برای سال ۹۶ مصوب شد، تصریح کرد: چهار طرح از مجموع طرح‌های مصوب در حوزه عمران شهری، ۶ طرح در بخش کشاورزی، ۹ مورد در حوزه منابع آب، پنج طرح در بخش علمی، فرهنگی و گردشگری، هفت طرح در حوزه بهداشت و درمان و چهار مورد در بخش حمل و نقل است.

وی ابراز کرد: ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال از این اعتبار در بخش راهسازی، ۲ هزار و ۱۹۰ میلیارد ریال آب و فاضلاب، یکهزار و ۷۴۰ میلیارد ریال عمران شهری، یک هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال کشاورزی، ۹۷۰ میلیارد ریال به چهار بیمارستان در حال ساخت و ۷۲۰ میلیارد ریال برای طرح‌‌های فرهنگی دانشگاه‌ها در نظر گرفته شده است.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد از آغاز عملیات اجرایی ۹ طرح با اشتغالزایی ۵ هزار و ۲۸۳ نفر خبر داد و افزود: تاکنون ۱۵۸ طرح با سرمایه گذاری افزون بر ۶ هزار و ۷۰ میلیارد ریال در بخش‌های مختلف دولتی و بخش خصوصی در قالب طرح‌های مصوب سفر هیئت دولت در این استان به بهره برداری رسیده است.

خادمی به تکریم ارباب رجوع اشاره کرد و گفت: ادارات باید به ارباب رجوع احترام بگذارند و طوری شود که برای مردم فرق نکند که نامه خود را به مدیر، دفتر دار و یا هر فرد اداری دیگری بدهند و از طرفی از رسانه‌ها می‌خواهم که با فرهنگ سازی اجازه ندهند برخی از افراد جامعه که در سفر هر مسوولی نامه‌ای برای تحویل دادند به دست دارند که این‌ها باید شناسایی شوند و به اطلاع عموم رسانده شود.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 700423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =