بازداشت ۲۳۸ مهاجر غیرقانونی در ترکیه/ برخی ایرانی هستند

ایرنا نوشت: نیروهای امنیتی ترکیه 238 مهاجر غیرقانونی را در شهرستان تاتوان استان بیتلیس در شرق این کشور بازداشت کردند.

این افراد شامل اتباع کشورهای افغانستان، پاکستان، ازبکستان، بنگلادش، عراق و ایران به صورت گروهی و غیرقانونی وارد ترکیه شده بودند و قصد مهاجرت به اروپا از طریق مرزهای غربی ترکیه را داشتند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، ارهان تونچ معاون اداره امور خدمات جوانان و ورزش شهرستان تاتوان اعلام کرد که این افراد به صورت گروهی به سالن ورزش انتقال یافته و پس از پذیرایی و معاینه پزشکی توسط کارکنان بهداشتی مرکز سلامت اجتماعی، به اداره اتباع خارجی این شهرستان منتقل شدند.

بر اساس قرارداد بین ترکیه و اتحادیه اروپا که در سال گذشته میلادی به امضا رسید، مقرر شده است که ترکیه جلوی مهاجرت پناهجویان به سمت اروپا را بگیرد.

در سال 2015 و پیش از امضای این قرارداد، بیش از یک میلیون پناهجو از مسیرهای دریایی و زمینی عازم کشورهای اروپایی شدند و صدها نفر از آنها در مسیر مهاجرت در دریا و رودخانه ها غرق شده و جان خود را از دست دادند.

سواحل ترکیه در دریای مدیترانه و به خصوص دریای اژه مابین ترکیه و یونان از جمله معابر دریایی انتقال پناهجویان و از محل های عبور غیرمجاز و پرمخاطره مهاجران به سمت اروپا و یونان محسوب می شود.

انتقال مهاجران به سمت اروپا در مسیرهای دریایی با استفاده از قایق ها و تجهیزات غیراستاندارد انجام می شود.

انتقال مهاجران غیرقانونی به اروپا توسط گروه های قاچاق انسان انجام می شود که با مخاطره غرق شدن در آب دریا و نیز گرفتار شدن در دست قاچاقچیان انسان و دزدان دریایی همراه است.

47238

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 707685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =