ایرنا نوشت: ژنرال میشل عون رئیس جمهوری لبنان گفت: برخلاف آنچه برخی ادعا می کنند ما مداخله ایران در امور داخلی لبنان را مشاهده نکرده ایم و این امر صحت ندارد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری ریاست جمهوری لبنان، وی در گفت و گو با مجله فرانسوی' valeurs actuelles' همزمان با آغاز سفر خارجی او که روز دوشنبه به فرانسه خواهد رفت، تاکید کرد: برغم ادعای برخی، اما ما مداخله ای از ایران در امور داخلی لبنان مشاهده نکردیم، هرچند که باور این موضوع از سوی ادعا گنندگان دشورا است.

رئیس جمهوری لبنان در خصوص خرید سلاح ها از فرانسه با تامین مالی عربستان تصریح کرد: سران عربستان در حال حاضر عوض شده اند و این تصمیمی داخلی است و پادشاه عربستان خواستار عقب گرد از این توافق است.

ژنرال عون درباره مقاومت مردم لبنان در طول 30 سال گذشته که دو مرتبه هدف حمله قرار گرفته اند، افزود: ملت لبنان دارای اراده زندگی و ملتی متحد بوده و قادر هستند که بر همه تهدیدات غلبه کنند.

وی تصریح کرد: ما در منطقه امنی به سر نمی بریم، بلکه جنگ در سوریه و از سمت اسرائیل در جریان است و این رژیم هر از چند گاهی به خاک لبنان تجاوز می کند و این امر باعث می شود که ما همواره در حالت آماده باش برای دفاع از خودمان باشیم.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 710710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =