تاکنون ۱۲۲سامانه ردیاب (GPS) روی ماشین آلات سبک و سنگین ناوگان راهداری استان لرستان نصب شده است.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، عارف امرایی معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان با اعلام این خبر گفت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان از ۲۸۴دستگاه انواع ماشین آلات سبک و سنگین برخوردار است که از این تعداد ۲۳۱ دستگاه ماشین آلات راهداری، ۱۵دستگاه مختص گشت عملیات، ۳۰دستگاه در حوزه گشت بازدید حریم راه و ۸دستگاه نیز برای گشت های بازدید و نظارت اداره کل مورد استفاده قرار می گیرند.


امرایی با اشاره به طرح ساماندهی شرکت های امدادخودرو در استان افزود: خوشبختانه با رویکرد مثبت مدیرکل از تابستان امسال طرح ساماندهی شرکت ها و فعالان امداد خودروی موجود در استان کلید خورد که تاکنون اکثر فعالان این عرصه در قالب سه شرکت دارای مجوز ساماندهی شده و مابقی نیز در آینده نزدیک تعیین تکلیف خواهند شد.


وی با اشاره به استفاده از سیستم های هوشمند جاده ای در سطح راههای استان گفت: در حالی که در پایان شش ماهه سال ۹۵ فقط ۱۱دوربین کنترل سرعت در سطح راههای اصلی و شریانی لرستان وجود داشت از پاییز ۹۵ تاکنون ۳۱سامانه جدید نصب شده که در بالا بردن ایمنی جاده و سفر نقش بسزایی دارد.


معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان از فعال بودن ۱۹دوربین نظارت تصویری در سطح راههای استان خبر داد و گفت: تعداد دوربین های نظارت تصویری راههای استان نیز از ۵۲ دستگاه در پاییز ۹۵ به ۶۰ دستگاه در سال جاری افزایش یافته است.


وی گفت: علاوه بر این در یک سال گذشته یک سامانه توزین بار در حال حرکت (WIM) نیز در محور پلدختر - خرم آباد نصب گردیده که باعث تسهیل در روند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 711377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =