سخنگوی نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه زائران اربعین حسینی از هم اکنون مقدمات سفر را فراهم کنند، گفت: برخورداری از گذرنامه معتبر حداقل با شش ماه اعتبار شرط لازم برای خروج از کشور و شرکت در راهپیمایی بزرگ اربعین است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی پلیس؛ سردار سعید منتظرالمهدی افزود: همکاران من در پلیس گذرنامه همه روزه از ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه تا ۲۰ شب پاسخگوی مردم هستند و در دفاتر پلیس +۱۰ نیز از ساعت ۸ صبح تا ۱۶ نسبت به تحویل مدارک و صدور گذرنامه در کمترین زمان ممکن اقدام می‌کند.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی با بیان اینکه اخذ ویزا از جمله شروط لازم برای ورود به کشورعراق است گفت: در تهران در دفتر سفارتخانه عراق در میدان ولیعصر(عج) و چهار آژانس دیگر و در ۱۲ استان دیگر، ویزا و روادید صادر می شود.

منتظرالمهدی خاطرنشان کرد: صدور ویزا، مبلغ و فرایند آن برعهده سفارتخانه عراق و وزارت امورخارجه است. در واقع پلیس هیچگونه دخل و تصرفی در آن ندارد. امکان صدور ویزا به صورت انفرادی و گروهی وجود دارد که توصیه پلیس، اخذ ویزای انفرادی است.

وی افزود: در حال حاضر، مرزهای مهران، چزابه و شلمچه فعال هستند و زائران ایرانی می توانند از هر کدام از مرزها تردد کنند، اتباع بیگانه و خارجی صرفاً از مرز شلمچه اجازه خروج دارند.

سخنگوی نیروی انتظامی در پایان گفت: همکاران من در پلیس امنیت در کنسولگری های ایران در شهرهای نجف، بغداد و کربلا برای تسریع در صدور اسناد مفقودی عبوری در خدمت زائران خواهند بود.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 719465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =