تقویت سرمایه اجتماعی و ارتقاء نقش و جایگاه مردم، کشور را از هر گونه آسیبی مصون نگه می‌دارد

معاون سیاسی امنیتی استانداری همدان گفت: از برنامه های محوری دولت ارتقای سرمایه اجتماعی است و همه در برابر آن مسئولیت دارند چرا که تقویت سرمایه اجتماعی و ارتقاء نقش و جایگاه مردم، کشور را از هر گونه آسیب مصون نگه می دارد.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از همدان ؛ سید سعید شاهرخی، معاون جدید سیاسی امنیتی استانداری همدان در اولین روز کاری پس از انتصاب و در جمع مديران و کارشناسان حوزه معاونت سياسی، امنيتی و اجتماعی، گفت: ارتقاء سرمايه اجتماعي نقشه راه توسعه استان است.

وی با تصریح بر اینکه با تقويت و ارتقاء سرمايه اجتماعي مي توان مسير توسعه و پيشرفت مدني و سياسي استان را تحقق بخشيد، خاطرنشان کرد: عليرغم واگرایی های سياسی در داخل و تشديد فشارهای بين المللی و مشکلات عديده اقتصادی در هشت سال دولت های نهم و دهم، مردم در ارديبهشت 92 با همين ظرفيت های قانونی در قانون اساسی، سبک اداره کشور را بر مبنای عقلانيت و تدبير رقم زدند و دولت نيز با شعار صداقت و شفافيت نسبت به اجرای امور در چهار سال اول خدمت، توانست اعتماد مجدد مردم را با رای بالاتری از مردم در انتخابات اخير کسب نمايد.

شاهرخی، با اشاره به ساختار و ظرفيت قانون اساسي جمهوري اسلامي در تبيين و نقش مردم در انتخاب سرنوشت خود، اظهار داشت: در همه انتخابات در چهار دهه گذشته، اين مردم بودند که با خلق حماسه ها و حضور با شکوه خود، سبک اداره کشور را از ميان شعارها و تبليغات داوطلبين انتخاب کرده اند.


معاون استاندار همدان به سخنان اخير رئيس جمهور در جلسه راي اعتماد وزراي نيرو و علوم اشاره کرد و گفت: دکتر روحان در دفاع از وزاری پيشنهادی نيرو و علوم در جلسه رای اعتماد در مجلس شورای اسلامی با سخنان خود مجددا بر عزم دولت دوازدهم در تحقق تعهداتی که مبتنی بر شعارهای انتخاباتی بود تاکيد کرد که نشان دهنده اراده دولتمردان در اجرای سياستهای دولت در بخشهای گوناگون می باشد.

وی در بخش ديگري از سخنان خود یادآور شد: طبق مطالعات و شناختي که از استان دارم، همدان در شاخص هاي امنيتي، سياسي و اجتماعي يکي از استانهاي موفق بوده که مجموعه حوزه معاونت سياسي بايستي در همين مسير با قوت و توان مضاعف حرکت نمايند.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار همدان در بخش ديگري از سخنان خود با تاکيد بر اين که جايگاه رفيع بنيانگذار نظام جمهوري اسلامي و رهبري هاي داهيانه مقام معظم رهبري به عنوان يکي از ارکان مهم در پيروزي انقلاب اسلامي و تداوم حيات نظام سياسي جمهوري اسلامي است، گفت: در کنار رکن مهم رهبري، حضور مردم به عنوان سرمايه اجتماعي کشور، مهمترين پشتوانه نظام بوده است که توانسته تا کنون دشمنان را از هر صدمه و آسيب به کشور نا اميد کند.

وي در همين ارتباط افزود: از برنامه هاي محوري دولت ارتقاي سرمايه اجتماعي است و همه در برابر آن مسئوليت دارند چرا که تقويت سرمايه اجتماعي و ارتقاء نقش و جايگاه مردم، کشور را از هر گونه آسيب مصون نگه مي دارد.

شاهرخي همچنين تقويت احزاب سياسي و تاسيس سازمانهاي مردم نهاد را دو اصل از اصول ارتقاء سرمايه اجتماعي نام برد و تاکيد کرد: براي ساماندهي، جهت دهي و تشريح مسائل مبتلا به جامعه نياز به تقويت نهادهاي مدني و سياسي قدرتمند و فراگير داريم.
وي با اعلام اين که به زودي در استان، خانه احزاب راه اندازي مي شود، گفت: بنا داريم خانه احزاب را در استان راه اندازي کنيم تا با حضور احزابي شناسنامه دار و ضابطه مند، مردم سالاري ديني را در جامعه بسط و گسترش دهيم.

وي ادامه داد: در حوزه اجتماعي نيز ضرورت دارد مردم در گروهها و تشکلهاي مختلف اجتماعي ساماندهي شوند و با تاسيس و ايجاد سازمانهاي مردم نهاد، مسير تعامل با دستگاههاي اجرايي تقويت و دستگاهها نيز رويه برون سپاري را مد نظر داشته باشند چرا که هيچ دولتي نبايد هم امور تصدي گري و هم اجرا را در دست داشته باشد.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار همدان در پايان به جايگاه مهم زنان و بانوان در کشور اشاره و خاطر نشان کرد: با توجه به اين که 50 درصد جمعيت جامعه ايران را بانوان تشکيل مي دهند بايستي زمينه را براي حضور بانوان در عرصه هاي مختلف فرهنگي، اجتماعي و مديريتي هموار کنيم.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 724840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =