وزیر ارتباطات اعلام کرد مسدودسازی شماره‌هایی که پیامک‌های تبلیغاتی مزاحم برای مشترکان می‌فرستد، آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شکایت از پیامک های تبلیغاتی که وقت و بی وقت، به گوشی تلفن همراه مشترکان سرازیر می شود، بارها مورد اعتراض مخاطبان سرویس مشکلات مردم قرار گرفته بود. (اینجا)، (اینجا)، (اینجا) و (اینجا)
اکنون وزیر ارتباطات خبر داده که مسدودسازی شماره های مزاحم آغاز شده و تاکنون نزدیک به 3 هزار شماره ای که به صورت تبلیغاتی اقدام به ارسال پیامک انبوه می کردند، مسدود شده است.
وزیر ارتباطات در شبکه اجتماعی خود نوشت: با راه‌اندازی سامانه ۱۹۵ برای دریافت پیامکی شکایت از پیامک‌های مزاحم تبلیغاتی تاکنون ۳۲ هزار نفر ۸۲ هزار پیامک شکایت ارسال کردند که دو هزار و ۷۷۳ شماره مسدود شده است.
محمدجواد آذری جهرمی در توییتر خود نوشت: فاز دوم سامانه پیامکی ۱۹۵ فعال شده است که این سامانه قابلیت دریافت گزارش، پیامک‌های مزاحم تبلیغاتی با شماره‌های تلفن ثابت و سرشماره‌های ۱۰۰۰، ۲۰۰۰ و ۳۰۰۰ را یافته است. در یک ماه اخیر پس از راه‌اندازی این سامانه و همکاری مردم حجم قابل توجهی از پیامک‌های مزاحم رفع شده است.
او نوشت: تاکنون ۳۲ هزار و ۱۵۵ نفر با ارسال ۸۲ هزار و ۶۷۲ پیامک شکایت ارسال کردند که منجر به مسدودسازی دو هزار و ۷۷۳ شماره شده است.
وزیر ارتباطات با بیان اینکه ارسال پیامک به این سامانه رایگان است، نوشت: به اپراتورها برای ارسال پیامک‌های تبلیغاتی از طریق سرشماره‌های آنها هشدار داده است.
46231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 726737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =