۱۰۰ درصد جاده‌های اصلی استان کهگیلویه و بویراحمد تحت پوشش همراه اول هستند

مدیر  مخابرات منطقه کهگیلویه وبویراحمد گفت:  ۱۰۰ درصد جاده‌های اصلی استان تحت پوشش همراه اول هستند که در برخی اوقات سارقان مشکلاتی را در ارتباطات تلفنی ایجاد می کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یاسوج،سید عبدالحسین افتخاری  در نشست خبری با رسانه ها در رابطه عملکرد مخابرات استان بیان کرد:حدود ۱۴۶ هزار و ۴۷۶ شماره تلفن‌های ثابت و GSM (با احتساب تخلیه) مشغول به کار و فعال هستند، که ضریب نفوذ تلفن ثابت ۲۰٫۵۴ درصد است.
افتخاری به رتبه استان در مصرف اینترنت نسل 4 اشاره کرد و گفت:بر اساس بررسی‌های به عمل آمده، استان کهگیلویه وبویراحمد بیشترین میزان مصرف اینترنت نسل ۴ بعد از استان‌های تهران و خوزستان را به خود اختصاص داده است.

 

وی با اشاره به اینکه ۱۱۶ هزار و ۲۳۶ شماره مشترکین تلفن ثابت در استان وجود دارد، و ضریب نفوذ تلفن ثابت ۱۷٫۰۷ درصد است، افزود: ۳۰ هزار و ۲۴۰ شماره دایری و GSM در استان وجود دارد، و همچنین استان از ۶۰۰ هزار پورت با ظرفیت MSC برخوردار است.

مدیر  مخابرات استان اظهار داشت: ۱۱۸ هزار و ۶۸۷ شماره مشترکین همراه دائمی در استان دائر است، که ۶۳۱ هزار و ۶۸۱ شماره مشترکین همراه اعتباری و ۷۵۰ هزار و ۳۶۸ تلفن همراه در سطح استان کهگیلویه وبویراحمد مشترک هستند.

وی ضریب نفوذ همراه را ۱۰۵ درصد عنوان کرد و افزود: ۹۳ سایت دیتا و ۲۶ هزار و ۳۷۰ پورت منصوبه دیتا در سطح استان وجود دارد.

افتخاری بابیان اینکه ۱۵ هزار و ۳۳۱ مشترک واگذاری ADSL در استان وجود دارد، گفت: هزار و ۵۹۱ روستا در سطح استان دارای ارتباطات تلفنی و مخابراتی هستند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ۵۸ دفاتر خدماتی شهری و ۴۵ دفاتر ICT روستایی در سطح استان وجود دارد، افزود: ۴۲۳ کیلومتر فیبر نوری شهری، ۵۷۲ فیبر نوری روستایی و ۷۱۰ کیلومتر فیبر نوری بین‌شهری در سطح استان وجود دارد.

وی بابیان اینکه ۶۵۹ دستگاه تلفن همگانی و ۱۵۴ سایت تعداد سایت‌های GSM در سطح استان نصب و راه‌اندازی شده است، گفت: ۷۱ تعداد مراکز مخابرات روستایی و ۲۱ تعداد مراکز شهری در سطح استان ایجادشده است.

افتخاری بابیان اینکه ۲G, 3G در شهرهای استان به‌ جزء دو شهر وجود دارد، اظهار داشت: بر اساس بررسی‌های به عمل آمده، استان کهگیلویه وبویراحمد بیشترین میزان مصرف اینترنت نسل ۴ بعد از استان‌های تهران و خوزستان را به خود اختصاص داده است.

وی تعداد مراکز مخابرات روستایی را ۷۱ مورد و مراکز شهری را ۲۱ مرکز دانست و گفت: تجهیزات ۴G ,3 G در همه شهرهای استان به جزء قلعه رئیسی و سرفاریاب راه‌اندازی شده که دراین شهرها ADSL آنها فعال شده و سایت تلفن همراه ۳G آن نصب شده و منتظر پهنای باند هستیم.

وی گفت: برای اطلاعات بیشتر از طرح جشنواره زمستانی و تعرفه‌های جدید اینترنت شرکت مخابرات ایران با شماره ۲۰۲۰ و یا به نشانی WWW. TCI.IR تماس و یا مراجعه کنید.

مدیر  مخابرات منطقه کهگیلویه وبویراحمد اظهار داشت: از دهه فجر ۹۵ تا سال جاری حدود ۳۳۴ میلیارد ریال پروژه مخابرات برای سرعت و پایداری ADSL در سطح استان به بهره‌برداری رسید.

مدیر مخابرات منطقه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تعداد تلفن‌های ثابت و GSM در سطح استان اظهار کرد: ۱۸۷ هزار و ۵۰۵ شماره تلفن ثابت و GSM در سطح استان وجود دارد که تعداد شماره‌های فعال ۱۴۶ هزار و ۴۷۶ شماره است.

وی در ادامه به تعداد سایت‌های تلفن همراه اشاره کرد و افزود: ۳۰۹ سایت تلفن همراه در استان وجود دارد که از این تعداد ۱۴۶ سایت ۳G و ۱۱۷ سایت ۴G است.

این مسؤول اضافه کرد: مشترکین همراه دائمی ۱۱۸ هزار و ۶۸۷ نفر هستند، مشترکین همراه اعتباری ۶۳۱ هزار و ۶۸۱ شماره‌اند که کل مشترکین تلفن همراه در استان کهگیلویه و بویراحمد ۷۵۰ هزار و ۳۶۸ مشترک هستند.

افتخاری ضریب نفوذ همراه در استان کهگیلویه و بویراحمد را ۱۰۵٫۲۴ درصد عنوان کرد و گفت: ۱۵ هزار و ۳۳۱ مشترک ADSL وجود دارد.

این مسؤول در خصوص مصرف اینترنت در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان بعد از تهران و خوزستان بالاترین مصرف اینترنت را در سطح کشور دارد، ضمن اینکه پوشش مخابراتی در استان بیش از ۹۰ درصد است.

افتخاری به پروژه‌های مخابرات استان اشاره کرد و یادآور شد: از دهه فجر ۹۵ تا شهریور ماه جاری حدود ۳۳۴ میلیارد ریال پروژه‌های مخابرات مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی در بخش پایانی سخنان خود افزود: ۱۰۰ درصد جاده‌های استان تحت پوشش همراه اول قرار دارند، البته نقاط کوری در استان است که این نقاط قابل پوشش نیست.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 740597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =